Foto: Robert Couse-Baker/flickr
VELIKA količina domaće zadaće ne podrazumijeva nužno i bolje rezultate na ispitima, otkriva studija španjolskog sveučilišta Oviedo temeljena na uzorku od 7,725 srednjoškolaca iz privatnih i javnih škola.
U obzir su uzeti socioekonomski uvjeti u kojima su učenici odrasli, kao i prijašnje znanje, odnosno ocjene zabilježene tijekom školovanja.
Istraživači su otkrili da učenici za rješavanje domaćih zadaća dnevno odvajaju između jednog i dva sata. Učenici kojima su nastavnici zadaće zadavali kontinuirano i sustavno u prosjeku su dobivali gotovo 50 bodova više od učenika naviklih na kampanjsko rješavanje domaćih zadataka. Učenici koji su zadaće rješavali samostalno u prosjeku su dobivali 54 boda više od kolega koje su tražile pomoć roditelja ili tutora. Rezultati su se pokazali podjednakima u matematici i drugim predmetima.
60 minuta dnevno
"Naši podaci ukazuju da nije potrebno zadavati velike količine domaće zadaće, ali da je važno da ona bude sustavna i regularna s ciljem da razvije radne navike i promovira autonomno, samoregulirajuće učenje," komentirao je rezultate diplomirani student Javier Suarez-Alvarez koji je radio na istraživanju s profesorima Rubenom Fernandez-Alonsom i Joseom Munizom. "Podaci sugeriraju da je odvajanje 60 minuta dnevno za domaće zadaće razumno i učinkovito vrijeme."
Učenici koji su domaćim zadaćama posvećivali između 70 i 90 minuta imaju zanemarivu prednost u odnosu na kolege.
"Ta prednost zahtjeva dva sata više tjedno, što je velika investicija vremena za tako malen dobitak", kaže Suarez-Alvarez. "Iz tog razloga, zadavanje više od 70 minuta zadaće dnevno se ne čini učinkovitim".
Istraživanje je objavljeno u Žurnalu edukacijske psihologije.