SLOVENSKA vlada je na jučerašnjoj sjednici donijela odluku da svoju mrežu autocesta da u koncesiju, i tu je odluku, kako je Index već ranije najavio, večeras obznanila svojoj javnosti.
Slovenski ministar gospodarstva Radovan Žerjav večeras u 22 sata je na 1. programu Slovenske televizije, u emisiji o gospodarstvu "Odmevi", najavio paket mjera gospodarskog oporavka Slovenije, dio kojeg je i davanje autocesta za koncesiju na dulji rok iz čega bi se financirali daljnji investicijski projekti kroz formu direktnih državnih ulaganja i javno-privatnog partnerstva.
Time je potvrđena ekskluzivna informacija Indexa objavljena večeras da se Slovenija od bankrota spašava monetizacijom svojih autocesta. "Naša je namjera da uskoro raspišemo natječaj za konzultanta koji će do proljeća naći investicijski kapital za monetizaciju autocesta i izgradnju važnih infrastrukturnih projekata", izjavio je slovenski ministar gospodarstva, te najavio i obračun sa sivom ekonomijom u Sloveniji.
Slovenska vlada ne vidi Agrokor kao strateškog partnera Mercatora
U intervjuu slovenskoj televiziji dodao je i da vlada Republike Slovenije i dalje ne vidi Agrokor kao strateškog partnera slovenskog Mercatora.
Natječaj za konzultanta za monetizaciju slovenskih autocesta bit će raspisan za mjesec dana, a kako doznajemo, slovenska vlada od davanja autocesta u koncesiju očekuje i veće prihode od naše vlade čiji natječaj za konzultanta završava 17. listopada.
Monetizacija autocesta za spas od bankrota
Slovenije je tako postala druga država u regiji koja se radi spašavanja proračuna odlučila na monetizaciju autocesta. Toj odluci prethodio je nedavni javni vapaj premijera Janeza Janše da se Slovenija nalazi pred bankrotom. O monetizaciji cesta u slovenskoj vladi se do sada puno puta razmišljalo, ali nikad nije donesen odlučujući korak. Tako je lani slovenski ministar prometa Patrick Vlačić najavio mogućnost davanja autocesta u koncesiju jer je, prema njegovom mišljenju, stanje u slovenskom državnom poduzeću za autoceste DARS "postalo neodrživo", dok se sustav vinjeta pokazao neučinkovit.
Slovence je gradnja autocestovne mreže koja povezuje Kopar, Maribor, Breganu i Karavanke koštala gotovo sedam milijardi dolara, što je četiri puta više od planiranog. Špekulira se da je najveći dio razlike u trošku otišao na račune građevinske mafije, po "hrvatskom modelu".