Foto: Arhiva
NAKON Croatia Osiguranja i Hrvatske poštanske banke na red u državnoj blagajni stiže i Croatia Airlines. Za nacionalnog avioprijevoznika zainteresirani su u Indoneziji, UAE-u i Kini, a ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić na razgovore u Jakartu putuje potkraj mjeseca. I dok se u Vladi slažu kako javni dug treba sanirati pa makar i prodajom imovine, sindikati složno poručuju: Vlada očito ne zna što radi.
Što će nakon rasprodaje biti s radnicima pita se pak Mario Iveković iz Novog sindikata Croatia Airlinesa. Ni oni za Vladu ne nalaze lijepe riječi. "Toliko su loši da vjerujem da se radnici Croatia Airlinesa više boje ove Vlade nego bilo koga ili bilo čega drugog. Prodaju sve živo, a to su jednokratni primici koji neće isplatiti proračun, a ostat ćemo bez ičega", kaže Iveković.
Odgovornost moraju preuzeti sve Vlade koje svojim upravljanjem ništa nisu ostavile budućim naraštajima slaže se i ekonomski analitičar Slavko Kulić. "Politički brutalizam se nastavlja i sve se prodaje ispod cijene koštanja. Nemamo ni moralno ni bilo kakvo drugo pravo pojesti stvarnost koja pripada našim potomcima. Preuzimamo svi skupa jednu povijesnu odgovornost", poručuje Kulić.
Jedina pozitivna reakcija stiže iz Uprave Croatia Airlinesa. Jednoglasni su kako dolazak novog partnera može imati pozitivan utjecaj na plan restrukturiranja. "Uprava pozitivno gleda na dokapitalizaciju i privatizaciju Croatia Airlinesa. To će unijeti svjež kapital", rekao je Media servisu član Uprave, Zlatko Širac.
Interesenata ima: Indonezija, Kina, Ujedinjeni Arapski Emirati. Svaka od njih uspješna je kompanija, napominju. Vlasnik arapskog Etihada tamošnji je princ, imaju neograničen izvor sredstava i jeftino gorivo koje danas čini 30 posto ukupnih troškova, dok kineski konglomerat okuplja 70 tisuća zaposlenih i upravlja sa više od 400 zrakoplova. Međunarodni natječaj Vlada će raspisati do sredine listopada, a na raspolaganje stavljaju 49 posto udjela koliko se može prodati tvrtkama izvan Europske unije. Valja napomenuti da, ukoliko se jave kompanije unutar Unije, privatizacija može ići i do 100 posto.