AGENCIJA za obalni i linijski pomorski promet reagirala je na optužbe Antonije Mišure, direktorice Linijske nacionalne plovidbe o protežiranju Jadrolinije i zaštiti njezinog monopola u pomorskom transportu. U Agenciji su potvrdili da je Upravni sud poništio odluke o davanju koncesije za održavanje brzobrodskih linija, ali ističu da se radi o tri, a ne četiri linije, kako su predstavili u LNP-u.
Formalno-pravni propusti
U ponovljenom postupku Upravno vijeće Agencije poništilo je natječaje za davanje koncesija, a po isteku žalbenih rokova, odluke su postale konačne 7. studenog 2011. godine. Upravno vijeće Agencije raspravljalo je na sjednici u Zadru 25. studenog o raspisivanju novih natječaja te su zadužili Agenciju da ih žurno pripremi. Temeljem toga, stručne službe Agencije privode kraju pripreme za raspisivanje natječaja. Nužno je naglasiti da u sva tri slučaja Upravni sud nije poništio odluke o davanju koncesija Jadroliniji zbog toga što bi njihova ponuda bila nepovoljna, nego isključivo iz formalno-pravnih propusta u provedbi koncesijskog natječaja. I da toga nije bilo, Split Tours, sadašnja Linijska nacionalna plovidba, ne bi pobijedio na natječaju, jer su njegove ponude bile nepovoljne, navode u Agenciji.
LNP značajno skuplji od Jadrolinije
Ponuda Jadrolinije na liniji Mali Lošinj - Rijeka bila je 14,5 milijuna kuna, a Split Toursa 19,4 milijuna kuna. Na liniji Split - Vis ponuda Jadrolinije bila je 9,25 milijuna kuna, a Split Toursa 13,7 milijuna kuna, dok je na liniji Split - Lastovo ponuda Jadrolinije iznosila 14,5 milijuna kuna, a Split Toursa 17,8 milijuna kuna. Iz toga je razvidno da se nije pogodovalo Jadroliniji nego su njezine ponude prihvaćene kao najpovoljnije, ističu u Agenciji.
U slučaju brzobrodske linije Jelsa - Bol - Split natječaj nije poništen presudom Upravnog suda, nego odlukom Upravnog vijeća Agencije od 20. prosinca 2007. godine temeljem žalbe Split Toursa. Natječaj je poništen jer ponuda Jadrolinije nije udovoljavala uvjetima, a ponuda Split Toursa nije prihvaćena jer je iznosila dvostruko više od ponude Jadrolinije i ostalih tvrtki koje su sudjelovale na natječaju. Tvrdnje kako je LNP izbačen iz konkurencije za koncesiju na brzobrodskoj liniji Žirje - Kaprije - Šibenik neutemeljene su budući da je postupak koncesioniranja još u tijeku i da nikakva odluka nije donijeta. Ponude su otvorene prije tjedan dana, a odluka se mora donijeti u roku od 60 dana, izvijestili su u Agenciji za obalni i linijski pomorski promet.
Jadroliniji 200 milijuna kuna iz državne blagajne
Podsjetimo, direktorica LNP-a prije dva dana prozvala je Agenciju za protežiranje Jadrolinije i nepostupanje po presudi Upravnog suda. Direktorica Mišura navela je da je na taj način Jadroliniji plaćeno 200 milijuna kuna iz državnog proračuna na ime subvencije za održavanje linija.