Kako riješiti prometni kolaps u Zagrebu? "Zašto se ne radi u tri smjene?"

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Stanovnici Zagreba i svi koji dolaze u glavni grad - sve više vremena gube u prometnim gužvama. U posljednje četiri godine u Zagrebu je registrirano 40 tisuća novih automobila. Gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je ulaganja - nove ceste, mostove i garaže... Prometna rješenja, očito, glavni su adut gradske vlasti za još jedan mandat. A što kažu oni koji će se također kandidirati za mjesto prvog čovjeka Zagreba? Hoće li se riješiti problem gužvi? 

O tome su u Otvorenom na HRT-u govorili Mislav Herman, HDZ, Dina Vasić, nezavisna, Davor Bernardić, nezavisni i Damir Bakić, Možemo. Bakić je kazao da je sada došlo vrijeme da se krenu intenzivno rješavati problemi. Naglašava kako su se gužve u zadnje vrijeme intenzivirale.

"Mi koji upravljamo gradom željeli bi da se gužve smanje, ali pravo je pitanje zašto su te gužve. Nekoliko je razloga tome. Prvi je razlog da se fizički povećao broj automobila, trenutno je u Zagrebu registrirano automobila 460 tisuća, ali postoje i oni koji poslovno dolaze u grad", istaknuo je.

Nije se ulagalo u prometnu infrastrukturu

Naglašava kako grad nije zadnjih 20 godina pratio svojom infrastrukturom rast broja vozila i nije izgrađen niti jedan bitan prometni pravac.

"Nije se ulagalo u prometnu infrastrukturu. Grad je bio zapušten i podinvestiran u svakom zamislivom pogledu. I u komunalnoj i u prometnoj infrastrukturi. Jedan od razloga gužvi koji je građanima uočljiv i na koji se građani žale, to su radovi", kazao je.

Dodaje kako se godinama nije ništa radilo na prometnicama te kako je nužno protegnuti sezonu radova dok meteorološki uvjeti to dopuštaju. "Jadranski most koji će do kraja godine biti završen za vozila i tramvaje. On je bio sigurnosno pitanje, ali naglašavam kako je grad premalo ulagao i u javni promet", istaknuo je Bakić.

Herman je kazao da ništa od toga što je Bakić rekao nije točno. Kako kaže, 40 tisuća vozila više nego prvog srpnja nema. Naglašava kako su se gužve pojavile nakon povratka građana s godišnjih odmora i početkom školske godine.

Prometni kaos i razjareni građani

"Od tada mi na zagrebačkim prometnicama imamo prometni kaos i razjarene građane. Situacija u prometu u Zagrebu nikada u povijesti nije bila lošija. Opravdani je razlog da je obnova nakon potresa bila otežana. Ono što se moralo suziti zbog obnove stoji, ali onda se druge prometnice koje nisu obuhvaćene radovima moraju proširiti i otvoriti nove ceste kako bi promet mogao cirkulirati", naglasio je.

Dodaje kako trenutna vlast radi nešto što se ne smije raditi. Izbacuju određene trake, kao što je Prilaz Đure Deželića, gdje su biciklističke staze na kojima nema biciklista i na kraju još se uvodi blokovsko parkiranje na osnovi studije koja je rađena 2021. godine i koja se uspoređivala s gradovima koji imaju uređenu infrastrukturu.

"Gospodin Tomašević nije do sada imao ni jedan svoj projekt, već su svi oni samo reciklaža postojećih", kazao je Herman.

Zašto se ne radi u 3 smjene?

Vasić je kazala da kada se vozi gradom na gradilištima nema radnika. "Što se dogodilo s ugovorima, što se dogodilo s bankovnim garancijama, veliko je pitanje. Zašto sve kasni, vjerojatno što nije dobro isplanirano proračunski i cijene su otišle gore, govori.

Postavlja se pitanje zašto se ne radi u 3 smjene. "Kada govorimo o raznim projektima koje je Tomislav Tomašević stavio kao predizborni pamflet pred građane, to je lista želja i pozdrava. Tomašević me podsjeća na bivšeg gradonačelnika. Nema nikakvog konkretnog prometnog rješenja", kaže Vasić.

Dodaje kako grad vrvi sa stupićima, da su neadekvatne zelene mjere, zatvoreni su pravci, stvaraju se gužve te se više stvara CO2.

Na pitanje što bi učinila ako postane gradonačelnica, Vasić je rekla kako bi prvenstveno otvorila veće koridore koji idu sa sjevera prema jugu grada te bi vratila staru Vlašku ulicu stoga što je to jedina trasa koja može funkcionirati.

"Nitko se nije osvrnuo na denivelaciju prometa, a to mislim na tramvaje. Mi imamo polu raspadnute tračnice koje se nisu produžile u posljednje 3 godine. Postoje projekti EU koji su se mogli iskoristiti u financiranju", naglašava.

Nužne dvije vertikale u prometu Zagreba

Bernardić smatra kako je nužno u gradu napraviti dvije vertikale. "Od Gajnica kroz podvožnjak Medpotoki do City centra West i to spojiti od Vrbana preko zapadnog jarunskog mosta na petlju Lučko. Na istočnom dijelu grada treba dovršiti Branimirovu ulicu. Na njoj se još nisu počeli rješavati imovinsko pravni odnosi, ali i proširiti Kolakovu ulicu", rekao je Bernardić.

"Imam u planu kako bi se trebala napraviti tramvajska pruga da se Dubrava, a u konačnici i Sesvete, integriraju u grad", rekao je.

Na južnom dijelu grada potrebno je produžiti Vatikansku ulicu čiji bi jedan krak išao na Radničku ulicu, a drugi na Lanište i zapadni Jarunski most. "Nekada je zaobilaznica služila da se skrati vrijeme putovanja, a danas je ona postala gradska prometnica i zato se mora napraviti nešto što ova gradska vlast nije ni počela", istaknuo je.

Dug Holdinga

Bakić je naglasio kako je ova gradska vlast zatekla dug Holdinga koji je iznosio 1.1 milijarde eura, a zatečeno je 200 milijuna eura ilegalnog deficita u gradskom proračunu koji su odlukom bivše gradske skupštine bili dužni vraćati tijekom 5 godina.

"Mi smo došli s prvom zadaćom koja je postavljena pred nas da obnovimo grad nakon potresa i to smo učinili mnogo brže i efikasnije no što je to učinila država. Od 207 registriranih projekata poslije potresne obnove, do prije nekoliko mjeseci je završeno njih 189", rekao je.

Herman je kazao da kada HDZ preuzme vlast u Zagrebu, da će otvoriti sve ulice koje su zatvorene, a to su stara Vlaška, Preradovićeva, Masarykova te se vraća treća traka u Prilazu Đure Deželića. Naglašava kako Zagreb treba prodisati dok se ne završi obnova. "Onda možemo razmišljati o biciklističkim stazama i pješacima, ali u ovom trenutku to nije moguće", govori.

Vasić naglašava kako nije normalna trenutna situacija s prometom te da je ona prva koja bi išla javnim prijevozom da je on uređen. Bernardić smatra kako bi se tramvajska mreža trebala širiti, ali isto tako i željeznička.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.