Prometni vještak Goran Husinec je na HTV-u komentirao dvije prometne nesreće koje su se proteklog vikenda dogodile u Hrvatskoj. Podsjetimo, u subotu su u nesreći na cesti D8 u Kaštel Sućurcu poginuli motociklist i vozačica automobila. Istog dana vozač kamiona je oko pet kilometara prije graničnog prijelaza Stara Gradiška naletio na kolonu vozila. Oštećeno je 17 vozila uz veliku materijalnu štetu, a ozlijeđeno je 18 osoba, od toga četiri teško.
Husinec upozorava da se vozači kamiona počinju drogirati kako bi izdržali duge vožnje. Smatra da je zakonski okvir za kažnjavanje dobar, ali se problem javlja kod implementacije zakona. Predviđa da će ovakvih nesreća biti sve više.
"Nažalost, događat će se sve češće. Vozača kamiona i autobusa nedostaje. Mi više nemamo mladih vozača koji bi završili prometnu školu i vozili kamion i autobus do mirovine. To danas nisu vozači, nego ljudi neke druge struke, koji se u 40-im i 50-im godinama prekvalificiraju u vozača kamiona i autobusa", kazao je.
"Nije vidio da će udariti u kolonu ili je malo zaspao"
"Oni to ne namjeravaju voziti do mirovine, nego godinu, dvije, tri - kao odskočna daska da odu u Europu gdje je bolje plaćeno. Vozači kamiona se počinju drogirati da bi izdržali te duge vožnje. To je velik problem", nastavio je.
Uvjeren je kako je samo puka sreća spasila putnike od pogibije. "Putnici su imali jako veliku sreću. Vozač je vozio na tempomatu. On nije ni vidio da će udariti u kolonu ili je malo zaspao i bio dekoncentriran. Njemu su pedale pobjegle i on, kada je prvi put udario - više nije mogao naći pedalu kočnice da uspori taj nalet", objasnio je.
"Bilo je puno sreće da nije direktno udario u neko vozilo gdje je bilo ljudi i da nije ubio ljude. Bojim se da će ovog biti više, pogotovo s autobusima", dodao je. Ponovio je kako se Hrvatska suočava s velikim nedostatkom vozača.
"Problem je plaće i uvjeta rada"
"Mi smo u strašnom deficitu. Vozači dolaze s istoka, ovdje se uče voziti i nakon dvije godine iskustva idu u ostatak EU", rekao je. Na pitanje mogu li osobe mlađe od 18 godina voziti kamione, odgovorio je kako se prvo mora steći iskustvo.
"Nažalost, ništa od toga. Čovjek od 17 godina mora steći iskustvo. Čovjek je tada premlad i preneiskusan. Moraju navršiti 18 godina i uz nekog mentora početi voziti", istaknuo je. Naveo je kako se u slučajevima dužih ruta uzimaju dva vozača koja se izmjenjuju.
"Problem je plaće i uvjeta rada. Stvar je takva da je to zanimanje u Europi jako traženo. Moramo biti svjesni da moramo svima povisiti plaće, a pogotovo za ta deficitarna zanimanja", napomenuo je. Što se tiče nesreće u Kaštel Sućurcu, Husinec je podsjetio da je poginuli motociklist bio recidivist.
"Zakon je dosta radikalan"
"Motociklist je prošao kroz crveno. To je strašno. On je morao u automobil udariti s izuzetno velikom brzinom da ga okrene na krov. Kao prvo, to je strašna doza obijesti. Navodno da je motociklist letio preko 50 metara", naglasio je.
"Prije je bio tri puta zaustavljan pod utjecajem alkohola. Jako puno prekoračenja brzine i onda se pitamo gdje smo pogriješili. Negdje u sustavu je bio neki propust, slučajan ili namjeran", nastavio je. Tvrdi da je zakon radikalan, ali problem je u provedbi.
"Zakon je dosta radikalan. Mi imamo oduzimanje vozila i to se jedno vrijeme radilo, ali što se dogodi? Vi takvom čovjeku oduzmete motocikl, on tuži državu, policija nema skladište, sud mu ga opet vrati i čovjek nastavi divljati s tim motorom. Imaju dobre i skupe odvjetnike, vrše pritisak na sudove i to se događa. To je trebalo puno jače sankcionirati i spasiti živote", zaključio je.