Vlak smrti pregledat će na depou za manevarske lokomotive u Solinu

NAKON požurnice direktora HŽ Infrastrukture Branimira Jerneića, prošlog tjedna sastalo se Povjerenstvo za istragu nesreće vlaka smrti u Rudinama. Odradili su sastanak, ali tek s polovicom od osam članova. Vrhunac je to sukoba unutar HŽ sustava i prebacivanja odgovornosti između Infrastrukture, zadužene za tračnice, i Vuče vlakova, vlasnika vlaka smrti.

"Instruirani od Popovca žele prebaciti odgovornost na Krilića..."

Nenad Mrgan, utjecajni sindikalist iz Vuče vlakova, smatra da su on i kolega Novaković svoj posao završili još prije nekoliko mjeseci. Zna da je šef povjerenstva Goran Nujić iz HŽ Infrastrukture zatražio pregled vlaka smrti (što još nije učinjeno, ni pola godine nakon tragedije), dijagnostiku, pregled na kanalu te izuzimanje kočionog sustava i drugih sigurnosnih sklopova, koji bi se potom dali na pregled i daljnja vještačenja...

Mrgan drži da nema potrebe da se vlak pregleda. "Pa tko će ga pregledati? Oni? Izuzimanje kočionog sustava? Pa oni i ne znaju što je to. Stvar je jasna, sud je utvrdio da je uzrok nesreće retardant, pa četiri su vlaka proklizala. I sad bi oni pregledavali nagibni vlak? Gdje? To se može samo u ovlaštenom servisu, a takvog ovdje nema. Oni jednostavno odgovornost žele prebaciti na direktora Vuče Olivera Krilića, a mi to nećemo dopustiti. Oni su tako ustrojeni od direktora HŽ Holdinga Popovca", kaže Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa.

"Povjerenstvo je ilegalno, treba ga raspustiti, a istragu dati na arbitražu"

Uvjeren je da se sve radi kako bi se krivnja za nesreću s HŽ Infrastrukture prebacila na Vuču vlakova. "Povjerenstvo je ilegalno formirano, jedinstven zaključak nije donesen. Treba ga raspustiti i stvar predati na arbitražu neovisnim stručnjacima izvan HŽ-a, koji će nalaz donijeti u roku od 10 minuta", uvjeren je Mrgan. 

Što je Nujić zatražio od Jerneića, zna i direktor Vuče vlakova. "Pregled u Solinu nemoguće je izvesti. To je depo za manevarke. Kanal je za tri puta kraći od vlaka. To je neizvedivo", uvjerava Krilić. Pregled bi se, kaže, eventualno dao izvesti u Zagrebu, u jedinom depou u Hrvatskoj uređenom za nagibne vlakove. "Za tu razinu pregleda mi nemamo ovlaštene stručnjake, sklopove šaljemo u Njemačku na servis", kaže Krilić.

"Ubit će nekog struja"

Vlak bi pri pregledu u Solinu trebalo priključiti na struju, a Krilić se toga užasava. "Staviti vlak u ovakvom stanju pod napon?! Pa ubit će nekog struja", pribojava se Krilić.

Unatoč svemu, kaže da se ne radi o prebacivanju odgovornosti unutar HŽ sustava te da s direktorom Infrastrukture Jerneićem ima odličnu suradnju. "Malo se griješi u percepciji. Pa neće u pogledu krivnje biti meritorno ono što utvrdi Povjerenstvo HŽ-a, već sud", kaže Krilić.

Tvrdi da je vlak smrti bio najnoviji i najsigurniji. Nije prošlo ni pet godina garancije, na sklopovima su još plombe proizvođača, uvjerava Krilić.

Da i sud zna, šteta na vlaku smrti je totalna, tri i po milijuna eura!

Index je direktor Vuče informirao i o šteti na vlaku. Taj podatak je od HŽ-a u dva navrata tražio i istražni sudac Davor Svalina pa odgovor nije dobio.

"Šteta je totalna. Vrijednost novog vlaka bila je 4,2 milijuna eura. Ako uzmemo amortizaciju od pet posto godišnje, to bi bilo 3,5 milijuna eura", brzinski je izračunao Krilić. Tome treba pridodati i naknade obiteljima poginulih, ozlijeđenima, kao i štete nastale obustavom željezničkog prometa. Imat će i rad Povjerenstva kapitalni učinak na HŽ-ovu blagajnu, jer već pola godine plaćaju zaštitare da čuvaju vlak smrti u Solinu.

Pregled servisnog računala nije potreban

Pregled servisnog računala, koje je zatražilo Državno odvjetništvo, nije nužan, drži Krilić, jer je već pregledano centralno računalo s podacima servisnog računala. Upravo je tako to obrazložio i istražni sudac Davor Svalina, koji se nije složio s dopunom istrage. Tužitelj Michelle Squiccimarro ne želi pak propustiti sve opcije koje mu stoje na raspolaganju da poslije ne bi netko prigovorio: "Znali ste, a niste"... Kraj se ne nazire.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.