Tekst: M.N.
Foto: Ilustracija Index.hr
Izvor: Promocija plus
PREMA podacima za prošlu godinu hrvatsko tržište automobila je definitivno palo na najniže grane u novijoj povijesti, a sudeći po prvim najavama novog Zakona o trošarinama ni u 2013. godini se nemamo čemu dobrom nadati.
Konkretni brojevi kažu kako je tijekom 2012. godine ostvareno ukupno 31.360 novih registracija, što je pad od čak 24,5% u odnosu na ionako lošu 2011. kada je u Hrvatskoj bilo 41.561 registracija. Da može i gore potvrdio je prosinac s tek 1.331 registracija i minusom od nevjerojatnih 48,3% u odnosu na isto razdoblje 2011. Istina, upola lošija prodaja u odnosu na ionako jadan mjesečni prosjek dijelom se može opravdati neozbiljnim najavama iz državnih organa kako će automobili pojeftiniti, no prava je istina da je stvorena vrlo nesigurna klima u kojoj i oni najsmjeliji odgađaju bilo kakve veće investicije. Očito nije problem samo ekonomska situacija, već i sama činjenica da građani gube nadu te pesimistično i s nepovjerenjem gledaju na ovu godinu. Nažalost, dojam bezizlaznosti situacije ima i sve više objektivnih potvrda.
Na vrhu ljestvice brandova nalazi se Volkswagen s 4.285 registracija i tržišnim udjelom od 13,7%, slijedi Peugeot s 2.765 registracija (8,8%), a treći je Opel s 2.678 registracija (8,5%). Usporedbe radi spomenimo kako je rekordne 2008. godine Opel bio vodeći s 11.456 registracija i udjelom od 13%.
Ako ćemo pak o modelima najprodavanija je i dalje Opel Astra (dvije generacije modela) s 1.337 registriranih primjeraka, a slijede ju dva Volkswagena, Polo s 1.134 i Golf s 974 primjerka.
Premium trio predvodi Audi s 1.025 prodanih primjeraka, slijedi BMW s 834 primjerka, dok je Mercedes daleko iza s "tek" 234 prodana primjerka. Inače, tijekom prošle godine u Hrvatskoj su registrirana 36 Porschea, 16 Lexusa, 12 Infinitija te po jedan Ferrari i Jaguar.
Što se tiče perspektive u tekućoj godini najvjerojatnije je da će prodaja biti na razini zadnjih mjeseci s mogućim blagim rastom u drugoj polovici godine. Sve u svemu, realno je očekivati daljnji pad na godišnjoj razini i daljnje fluktuacije na ljestvici najprodavanijih koju će prije svega formirati prodajne akcije i lobiranje flotne prodaje, a tek potom i novi modeli.