Jedan od najvećih svjetskih proizvođača auta godinu će završiti u ozbiljnom minusu?

Foto: EPA

Nakon Volkswagena, BMW-a i Mercedesa, upozorenje da će im profit biti lošiji od očekivanog izdao je i Stellantis. Iz te su tvrtke objavili kako očekuju da će godinu završiti s negativnim novčanim tijekom između 5 i 10 milijardi eura.

Još otkako je tvrtka izvijestila o padu neto dobiti u prvom polugodištu za 48 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, sadašnji izvršni direktor Carlos Taveres je na udaru kritika američkih trgovaca i sindikata radnika u automobilskoj industriji. Traži mu se zamjena, piše Forbes.

U prvom je polugodištu prodaja Stellantisovih modela u Sjedinjenim Državama pala gotovo 16 posto iako je ukupna prodaja novih vozila porasla 2.4 posto.

Tvrtka si je dala u zadatak da promijeni tu situaciju u SAD-u te da trgovci na zalihama nemaju više od 300 tisuća automobila do kraja godine. Prije su taj rezultat namjeravali postići do 2025. No u drugoj polovini ove godine isporučili su 200 tisuća vozila manje u usporedbi s istim razdobljem lani. To je dvostruko više nego što je tvrtka predviđala.

Proizvođač automobila, nastao 2021. godine spajanjem PSA Peugeota s Fiat Chrysler Automobilesom, smanjio je i procjenu marže operativne dobiti na između 5.5 i 7 posto. Prije toga ona je imala dvoznamenkastu vrijednost.

Velik pritisak

Stellantis je pod pritiskom glavnog dioničara zbog smanjenja proizvodnje. Radnici su najavili jednodnevni štrajk 18. listopada.

Automobilska industrija u proteklih nekoliko mjeseci suočava se s turbulentnim razdobljem. Proizvodnja vozila raste, no zaostaci u opskrbnom lancu još se osjećaju, što dovodi do transportnih i logističkih problema te nestašica sirovina.

Sve veći broj štrajkova u Stellantisu također je pridonio problemima autokompanije u proteklih nekoliko tjedana, pri čemu se tvrtka suočava s optužbama za kršenje ugovora. Otkazi u Stellantisu, poput nedavnog otpuštanja u tvornici Warren u Michiganu, dodatno su pogoršali situaciju.

U segmentu električnih vozila tvrtka se suočava sa sve jačom konkurencijom iz Kine i njezinim jeftinijim električnim vozilima. Kupci automobila slabije kupuju električna vozila zbog njihovih viših cijena.


 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.