NAKON godina, pa i desetljeća iščekivanja, Cadillac je konačno odlučio lansirati model dostojan svojeg imena.
Najluksuzniji američki proizvođač opet ima što pokazati. Zove se Celestiq, a radi se o električnoj krstarici visokih standarda. Ipak, kad je pogon u pitanju, Cadillacovi stručnjaci su bili vođeni razumom, pa su se opredijelili za kombinaciju koju čini elektromotorni pogon s dva motora i poveća baterija.
Time je automobil dobio AWD pogon, više no solidne performanse i solidan doseg. Konkretno govorimo o 608 KS i 867 Nm, odnosno sprintu do 96 km/h za 3.8 sekundi. Baterija je kapaciteta 111 kWh, a pruža doseg od oko 300 milja ili 483 km. Da, neki višestruko snažniji bolidi s tek malo većom baterijom nude osjetno veći doseg, ali, izgleda, na papiru. Ovih 300 milja je izgleda osjetno realnije.
U pogledu punjenja Cadillac definitivno kaska za rivalima. Naime, podržava snage punjenja do 200 kW, dok su direktni rivali već stigli do 350 kW, a neki najavljuju i više. Ipak, proizvođač navodi kako je 10 minuta punjenja dovoljno za 126 km dosega.
Ono gdje je celestiq beskompromisan je uglađenost u vožnji. Ako ste se ikada vozili u nekom Cadillacu, znat ćete na što se misli. Kabina počiva na zračnom ovjesu, a manevarskim sposobnostima doprinosi zakretna stražnja osovina. To je tek početak jer je Cadillac u ovaj auto ubacio apsolutno sva tehnološka dostignuća koja trenutno može komercijalizirati.
Stoga ćemo reći kako je model dobio i novu osnovu baziranu na Ultima platformi, a koja sa sobom sada donosi novu izvedbu potpuno neovisnog ovjesa, aktivnu dinamičku kontrolu. Mnoge su stvari tu još nepoznate, a otkrivaju se tek manje bitni detalji poput onog da je 115 dijelova dobiveno 3D tiskom.
Međutim ono što svi odmah mogu vidjeti je doista poseban dizajn. Automobil je postavljen na 23-inčne kotače, a donosi minimalistički uređenu kabinu, što je suprotno od onog kako se doživljava ultraluksuzan automobil kalibra Rolls Roycea.
O ukusima se ne raspravlja, vrijeme će tu ionako najbolje presuditi. Stoga ćemo još spomenuti 55-inčni prednji zaslon koji prekriva prednju armaturu te dodatni 11-inčni zaslon na konzoli (Front Command Center), te 8-inčni straga (Rear Command Center). Putnici straga imaju još dva 12.6-inčna zaslona vezana za multimediju.
Četirizonska klima, kombinacija kože i metala, 38-zvučnika (AKG), ventilirana sjedala s grijanim osloncima za ruke i grijačima vrata te 450 LED-ic ambijentalne rasvjete su i samo neki od dodataka koje Cadillac rado isporučuje na ovom automobilu.
Celestiq u proizvodnju ide u prosincu iduće godine, a govori se kako će početna cijena biti iznad 300.000 USD. Model će se proizvoditi ručno u proizvodnom pogonu u Warrenu, i to simultanom proizvodnjom do šest primjeraka.