EURONCAP je objavio godišnji izvještaj o odrađenim testovima te, potaknut katastrofalnim rezultatima dva modela, posebno istaknuo srozavanje ugleda francuske marke u području pasivne i aktivne sigurnosti.
Europska agencija je objavila ljestvicu najboljih i najgorih po pojedinim segmentima. Među 11 testiranih modela, sedam je osvojilo najviših pet zvjezdica za sigurnost (BMW iX, Genesis G70 i GV70, Mercedes EQS, Nissan Qashqai, Škoda Fabia i VW Caddy), dok su četiri zvjezdice osvojili električni Fiat 500e i MG Marvel R. Međutim, najveći šok je uslijedio iz koncerna Renaulta, čija dva modela su itekako umanjila sve one višegodišnje odlične ocjene brojnih Renaulta.
Na testu su bila dva električna modela, Dacia Spring i Renault Zoe. Prvi je osvojio tek jednu zvjezdicu, dok je Zoe izgubio svih 5 koje je osvojio još 2013. godine. Iako je model 2020. godine dobio unapređenja u pogledu električnog pogona, u pogledu pasivne i aktivne sigurnosti je stagnirao, pa čak i nazadovao u odnosu na 2013. godinu.
Naime, bočni zračni jastuk koji je štitio glavu i prsni koš zamijenjen je novim zračnim jastukom, koji sada štiti samo prsni koš, ističu u EuroNCAP-u. Zoe također pruža lošu zaštitu putnika i ima manjkavu ponudu tehnologija za izbjegavanje nesreća. Zoe je s 43% zaštite odraslih putnika ostvario najgori rezultat unazad 11 godina od svih testiranih vozila, a i jedan je od tri automobila koji su do sada uspjeli proći bez ijedne osvojene zvjezdice.
Michiel van Ratingen, glavni tajnik EuroNCAP-a, rekao je: "Renault je nekad bio sinonim sigurnosti. Laguna je još 2001. godine bila prvi auto koji je osvojio pet zvjezdica. Ali ovi zadnji rezultati za Zoe i Spring pokazuju kako je sigurnost kolateralna žrtva u tranziciji koncerna na električne automobile. Samo prije nekoliko mjeseci Dacia je izjavila kako se brine za sigurnost putnika i kako njeni automobili postaju sve sigurniji. To očito nije slučaj: ne samo da njihovi automobili ne nude prihvatljivu aktivnu sigurnost kao standard već je njihova zaštita putnika lošija od svih vozila koja smo testirali unazad nekoliko godina. Cinično je klijentu ponuditi povoljan zeleni auto, ali po cijeni većeg rizika ozbiljnih ozljeda u slučaju nesreće. Drugi automobili, poput Fiata 500e s pet zvjezdica pri Green NCAP-u, pokazuju da sigurnost ne mora biti žrtva čistoće okoliša."
Dacia Spring se reklamira kao novi auto, ali se zasniva na modelu Renault City K-ZE iz Kine, koji je derivat Renaulta Kwid. Povoljna cijena donosi jako loše sigurnosne značajke, pa u ovom automobilu postoji veliki rizik od teških ozljeda opasnih po život u slučaju frontalnog i bočnog sudara. Sustavi asistencije su također vrlo oskudni.
Recimo i kako je EuroNCAP još jednom validirao rezultate za ranije određene testove. Pet zvjezdica zadržali su Audi A6 PHEV, Range Rover Evoque PHEV i Mazda 2 Hybrid, dok je Mercedes EQB maksimalnu ocjenu dobio zbog odličnih rezultata modela GLB na kojem se zasniva. Nissan Townstar je klon Renaultovog Kangooa, pa zadržava četiri zvjezdice.