JEDAN je od najpopularnijih SUV-ova na hrvatskom tržištu, a visoko kotira i u ostatku Europe. Sada je stigao do velikog jubileja.
Dacia Duster je od svog lansiranja prije 12 godina prošla težak put dokazivanja i borbe za svoje mjesto na tržištu, i to u segmentu gdje se greške skupo plaćaju. Sada, nakon dvije generacije i dva milijuna prodanih primjeraka, za Duster se može reći kako je uspješan projekt.
Prepoznat kao prvi izbor za one koji traže najviše za najmanje, a pritom ne žele sputati svoj avanturistički duh, Duster je pomirio potrebe avanturista, kao obiteljsko, ali i kao vrlo solidno radno vozilo.
Duster u brojevima
Duster se proizvodi u tvornici Pitesti u Mioveniju u Rumunjskoj, a svaki dan s proizvodne trke siđe tisuću primjeraka. Prevedeno, za proizvodnju jednog primjerka potrebno je točno 63 sekunde.
Kad bismo poredali svih dva milijuna primjeraka nastala bi kolona od Ankare do Helsinkija i nazad, a ako bismo ih naslagali jedan na drugi postigli bi visinu 350 Mount Everesta. Konačno, dva milijuna Dustera zauzima površinu nešto veću od 2100 nogometnih igrališta.
U Hrvatskoj je Duster s 1679 prodanih primjeraka bio treći najprodavaniji model u prošloj godini. Inače, od 2010. godine do danas prodano ih je 9470.
Zašto se kupuje Duster
Evo nekoliko zanimljivosti koje možda niste znali.
- U Velikoj Britaniji Duster većinom kupuju žene
- Turska ima najmlađu skupinu kupaca Dustera (u prosjeku 42 godine), pretežno se radi o obiteljima (62% živi s djecom).
- Glavni razlozi zbog kojih ljudi kupuju Duster su cijena (56%), dizajn (20%) ili zbog odanosti modelu (16%).
Zanimljivost iz stvaranja Dustera
S obzirom na veliku potrebu za pristupačnim i pouzdanim rješenjima kao dijela načina optimizacije
troškova dizajna marke Dacia, dizajneri su stvorili niz inovacija. Jedna je tzv. "šnorkl", crni dodatak u kojem se nalazi svjetlo upozorenja, a Dustera čini prepoznatljivim.
David Durand, voditelj Odjela za vanjski dizajn, otkriva kako je nastao taj dodatak: "Morali smo osmisliti dizajn prema tehničkom ograničenju. Kotači su prilično izvučeni prema van u odnosu na vrata te je nemoguće izrezati dijelove koji odgovaraju traženom obliku. Stoga smo napravili plastičnu šnorkl između blatobrana i vrata. Vrlo je funkcionalan jer pruža idealnu zaštitu od šljunka i blata. Uštedjeli smo novac osmislivši jedinstveni dizajn koji Dusteru daje robustan izgled!"
Duster je doživio niz prerada i izvedbi. Tako je stvoren i papamobil, a 800 vojnih izvedbi dano je rumunjskoj vojsci. Postoji i pick-up, izvedba s gusjenicama itd.