FOTO Fenomen zvan Dacia Duster

Foto: Dacia

JEDAN je od najpopularnijih SUV-ova na hrvatskom tržištu, a visoko kotira i u ostatku Europe. Sada je stigao do velikog jubileja. 

Dacia Duster je od svog lansiranja prije 12 godina prošla težak put dokazivanja i borbe za svoje mjesto na tržištu, i to u segmentu gdje se greške skupo plaćaju. Sada, nakon dvije generacije i dva milijuna prodanih primjeraka, za Duster se može reći kako je uspješan projekt.

Prepoznat kao prvi izbor za one koji traže najviše za najmanje, a pritom ne žele sputati svoj avanturistički duh, Duster je pomirio potrebe avanturista, kao obiteljsko, ali i kao vrlo solidno radno vozilo.

Duster u brojevima

Duster se proizvodi u tvornici Pitesti u Mioveniju u Rumunjskoj, a svaki dan s proizvodne trke siđe tisuću primjeraka. Prevedeno, za proizvodnju jednog primjerka potrebno je točno 63 sekunde. 

Kad bismo poredali svih dva milijuna primjeraka nastala bi kolona od Ankare do Helsinkija i nazad, a ako bismo ih naslagali jedan na drugi postigli bi visinu 350 Mount Everesta. Konačno, dva milijuna Dustera zauzima površinu nešto veću od 2100 nogometnih igrališta. 

U Hrvatskoj je Duster s 1679 prodanih primjeraka bio treći najprodavaniji model u prošloj godini. Inače, od 2010. godine do danas prodano ih je 9470. 

Zašto se kupuje Duster

Evo nekoliko zanimljivosti koje možda niste znali.

  • U Velikoj Britaniji Duster većinom kupuju žene
  • Turska ima najmlađu skupinu kupaca Dustera (u prosjeku 42 godine), pretežno se radi o obiteljima (62% živi s djecom). 
  • Glavni razlozi zbog kojih ljudi kupuju Duster su cijena (56%), dizajn (20%) ili zbog odanosti modelu (16%).

Zanimljivost iz stvaranja Dustera 

S obzirom na veliku potrebu za pristupačnim i pouzdanim rješenjima kao dijela načina optimizacije
troškova dizajna marke Dacia, dizajneri su stvorili niz inovacija. Jedna je tzv. "šnorkl", crni dodatak u kojem se nalazi svjetlo upozorenja, a Dustera čini prepoznatljivim.

David Durand, voditelj Odjela za vanjski dizajn, otkriva kako je nastao taj dodatak: "Morali smo osmisliti dizajn prema tehničkom ograničenju. Kotači su prilično izvučeni prema van u odnosu na vrata te je nemoguće izrezati dijelove koji odgovaraju traženom  obliku. Stoga smo napravili plastičnu šnorkl između blatobrana i vrata. Vrlo je funkcionalan jer pruža idealnu zaštitu od šljunka i blata. Uštedjeli smo novac osmislivši jedinstveni dizajn koji Dusteru daje robustan izgled!"

Duster je doživio niz prerada i izvedbi. Tako je stvoren i papamobil, a 800 vojnih izvedbi dano je rumunjskoj vojsci. Postoji i pick-up, izvedba s gusjenicama itd. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.