FOTO Kinezi su iskopirali originalni Hummer i ponudili ga civilima

IAKO je kineska autoindustrija tehnološki sustigla starosjedioce sa zapada, u pogledu ideja nerijetko posežu za rivalima.

Nakon što su iskopirali gotovo svaki iole zanimljiv klasik, na red je logično došao i ponos američke vojne autoindustrije. Humvee se već godinama ne proizvodi, a naslijedit će ga uskoro električni nasljednik. U Kini pak žude za iskonskim klasikom pa su ponovili više puta isprobanu recepturu kopiranja originala.

Podsjetimo, Humvee ili dulje High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle je vojno vozilo kojeg je AM General razvio još 1984. godine. Civilna verzija proizvodila se do 2006. godine. Model je sad reinkarniran kao Dongfeng Warrior M50, što je pak civilna verzija vojnog vozila Dongfeng Mengshi EQ2050.

Priča započinje još 1990-ih kada državna kompanija Dongfeng dolazi u posjed originalnog vozila, rastavljaju ga do zadnjeg vijka te potom po istoj špranci rade vozilo za kinesku vojsku. Tzv. Reverse engineering je urodio plodom, a u početku im je navodno pomogao i AM General snabdijevajući ih nekim dijelovima. 

Sada je Dongfeng odlučio na tržište pustiti i civilnu verziju za kojom već godinama postoji veliki interes. Prepoznatljiv amerikanizirani izgled i izuzetno moćna arhitektura čine ovo vozilo privlačnim i na drugoj strani svijeta, a ne sumnjamo kako će uskoro stići i kitovi kako bi model bio još sličniji Hummeru.

Trenutno se nudi forma kamioneta s dva sjedala i ogromnim središnjim tunelom. Kokpit je dobio i 8-inčni zaslon infotainmenta, cijeli dojam je smekšan brojnim dodacima i bogatijom opremom. Ispod poklopca je Cummingsov 4.0 turbodizelaš s 203 KS i 600 Nm. Mjenjač je ručni sa šest stupnjeva prijenosa, a terenske mogućnosti bezgranične. Dovoljno je reći kako je podnica na 409 mm. Napadni kut koji savladava je čak 70 stupnjeva, silazni 45 stupnjeva, a bez problema može i kroz vodene prepreke. 

Kinezi će ovo moćno vozilo morati platiti nemalih 668.800 CNY, što je oko 87.700 eura.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.