PLANOVI prema kojima bi autoindustrija početkom 2030-ih trebala u potpunosti prijeći na struju postaju utopijski.
Tako barem sugeriraju najnovije informacije iz tabora najvećih proizvođača. Posljednji u nizu je i Audi, koji ozbiljno preispituje raniju najavu da će od 2032. godine nuditi isključivo električne automobile. Prodajni podaci za 2024. godinu pokazuju da je potražnja za Audijevim električnim vozilima pala za 19.5 posto, na 158.343 jedinice.
Tijekom Audijeve godišnje medijske konferencije za 2025. godinu izvršni direktor Gernot Döllner izjavio je: "Kao dio inicijative lansiranja proizvoda ne samo da predstavljamo nove električne modele već i novu generaciju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem te plug-in hibride. Proizvodnju posljednjih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem prilagođavat ćemo ovisno o razvojnim trendovima na svjetskim tržištima."
Podsjetimo, Audi je ranije objavio da će novi Q7 biti zadnji novitet dostupan s motorima s unutarnjim izgaranjem, što bi se poklopilo s prekidom razvoja motora najavljenim za 2026. godinu. Plan je bio da ti modeli opstanu do 2032. godine.
Sada Audi po uzoru na ranije odluke BMW-a, Mercedesa i Volva odgađa tu odluku. Očekivano s obzirom na to da će i Porsche zadržati benzince u ponudi. Također, PHEV modeli, za koje Döllner kaže da su "središnji dio portfelja na putu prema potpuno električnoj ponudi", dobivaju veću važnost u gami.
Na istoj konferenciji Döllner je najavio i nadolazeća lansiranja modela za 2025. godinu: "Trenutačno radimo na osvježavanju cijele naše ponude modela, a do kraja godine imat ćemo najmlađi portfelj u svojim tržišnim segmentima." Potvrdio je da nova generacija modela Q3 stiže ovog ljeta te najavio da će plug-in hibridna verzija modela A5 debitirati 25. ožujka kao jedan od 10 novih PHEV modela koji će biti predstavljeni ove godine.