PREMA posljednjoj studiji, najviše povjerenja u marku imaju upravo vlasnici Alfa Romea.
AMCI-eva studija pod nazivom Trusted Automotive Brand Study pokazala je da tradicionalni fokus proizvođača prema kvaliteti, zadovoljstvu i eliminaciji problema ima malo veze s povjerenjem klijenta u određenu marku, piše Automotive News. Umjesto toga, ova studija kaže kako se automarke moraju usmjeriti prema tri osnovna načela, i to kompetenciji, integritetu i empatiji.
"Fokus na zadovoljstvu i kvaliteti se bazira na osiguranju da nema negativnih posljedica i industrija je tu napravila strašan pomak unazad nekoliko desetljeća. Ali zadovoljstvo nije dovoljno, nego trebaju cjelokupnost i empatija da bi se razvila emocionalna veza povjerenja koja vodi do lojalnosti", objašnjava Ian Beavis iz AMCI-a.
A studija je pokazala kako se tu najbolje snalazi Alfa Romeo, marka kojoj se stalno spočitavaju problemi s kvalitetom. Osvojila je 51 od 100 bodova te time postala luksuzna marka kojoj se najviše vjeruje. A za to je najzaslužniji novi poslovni model kompanije koji korisniku daje mogućnost kontrole nad njegovim stvarima interesa, pojašnjava Beavis.
Za utjehu, većina luksuznih brendova je napredovala, a jedini koji su pali na ljestvici su Tesla, BMW i Infiniti.
S druge strane, u konkurenciji brendova za široke mase najbolje ocjene dobila je Honda, prije svega zbog brige za klijente tijekom opoziva zračnih jastuka Takata. Najveći pozitivni skok bilježi Mazda, a prati je Hyundai, obje marke koje su uvele nove programe potpore za klijente.
AMCI-eva studija je provedena na oko 2500 vlasnika automobila, i to 34 različite marke. Studijom su obuhvaćeni samo oni vlasnici koji su istoj marki vjerni barem pet godina.