Kako su potonule ambicije BMW-a, Mercedesa i Volkswagena

Foto: Mercedes

NJEMAČKI proizvođači najavili su snažnu elektrifikaciju game i osvajanje tržišta, ali rezultat je izostao. 

Tržište električnih automobila snažno je poraslo i ove godine je već doseglo udio od čak 11 posto na globalnoj razini. Međutim, nagli rast se suprotno očekivanjima nije dogodio na leđima njemačkih marki, već su drastičan rast prodaje zabilježili kineski proizvođači i tako se pridružili Tesli. 

Nakon godina pokušaja da istisnu Teslu, čak i uz pomoć kineskih partnera, njemački proizvođači su sada prisiljeni smanjiti apetite. 

A stvari pritom ne izgledaju nimalo dobro. Prije samo nekoliko dana Volkswagen je objavio kako odustaje, točnije odgađa projekt Trinity. Tu se radilo o razvoju velikog električnog automobila povećanog dosega i opremljenog naprednim sustavom autonomne vožnje, i to razine 4. Projekt se odgađa za najmanje dvije godine, a time i znatan dio ambicioznog plana koji je predviđao ulaganje od 52 milijarde eura u razvoj elektromobilnosti, najveće u autoindustriji. 

Istovremeno, Mercedes je prisiljen u Kini smanjiti cijene svojih električnih modela. EQS i EQE su možda odlični automobili, ali očito ne toliko da bi opravdali ogromnu razliku u cijeni. Mercedes im je stoga jednostavno morao smanjiti cijenu. 

"Njemački proizvođači automobila najavili su hrabre ciljeve elektrifikacije i tvrde da predvode tranziciju, ali to još ne postižu", rekao je Michael Dean iz Bloomberg Intelligencea i zaključio: "Pred njima je još dug put."

BMW, Mercedes i Volkswagen ulažu oko 100 milijardi eura u izgradnju nove infrastrukture po pitanju platformi, tvornica baterija i softvera, a sve kako bi bili spremni ponuditi električna vozila nove generacije. Nadaju se kako će postati predvodnici po pitanju dosega, ali i digitalnim opcijama koji dolaze kao novi izvori prihoda. Sve to bi im trebalo pomoći da iza sebe ostave tehnološke konkurente, ali u to je danas teško povjerovati.

Nitko ne sumnja u mogućnosti njemačke autoindustrije kad je u pitanju sama tehnologija automobila, ali digitalne tehnologije i sam pristup pojmu automobila bude neke sumnje. "Iz perspektive hardvera ne bih sumnjao da mogu napraviti vrhunske automobile", rekao je za Automotive News Europe Axel Schmidt, globalni voditelj odjela za automobile u konzultantskoj tvrtki Accenture. "No, može li se složenost i kvaliteta potrebna za softver savladati 120 godina starom proizvodnjom hardvera? Nisam siguran." 

Volkswagen trenutno preispituje strategiju koju je postavio bivši šef Herbert Diess. Dogodi li se odgoda projekta Trinity i obustave planovi za dvije milijarde eura vrijednu tvornicu baterija, Volkswagen bi mogao izgubiti priliku da sustigne Teslu. Odustankom od projekta vraća se na MEB platformu na kojoj se zasnivaju ID modeli, a koji već sada imaju brojne softverske probleme. 

"Svakako izgleda da se Nijemci u zadnje vrijeme malo spotiču sami o sebe", rekao je Matthias Schmidt, analitičar automobilske industrije sa sjedištem u Berlinu. "Urođeni perfekcionizam mogao bi im biti najgori neprijatelj i vjerojatno bi ih usporavao u EV okruženju."

Mercedes u prelasku na električnu energiju još uvijek traži pravi put. Problemi na kineskom tržištu su poseban izazov za marku koja želi do 2030. biti u potpunosti električna. 

Potražnja za električnim automobilima se prošle utrostručila u Kini i dosegla 3.3 milijuna, što je polovina svjetske prodaje. U Europi je pak zabilježen zamjetan, ali osjetno manji rast od 65 posto (2.3 milijuna), dok je u Americi udvostručen na 630.000. I još nešto, prosječna cijena električnog automobila u Kini je tek 10 posto veća od konvencionalno pogonjenih, dok je ta razlika na ostalim velikim tržištima i do 50 posto. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.