Screenshot: YouTube
EURO NCAP je u proteklih dvadeset godina proveo testove sigurnosti na oko 1.800 automobila i potrošio preko 160 milijuna eura - je li se isplatilo?
Sudeći po ovom video odgovor je sasvim jasan. U ovih dvadeset godina autoindustrija je značajno napredovala u svim područjima, no vjerojatno najznačajniji je ostvaren u poglavlju sigurnosti putnika.
Kako bi pokazao napredak EuroNCAP je objavio video dva crash testa, Malenog Rovera 100 iz 1997. godine i Honde Jazz iz 2015 godine.
Svaki daljnji komentar videa je nepotreban, dovoljno je pratiti liniju krova svakog automobila. Stoga ćemo samo reći kako u EuroNCAPU- smatraju da sigurnost može biti još bolja. U budućem razdoblju testove će proširiti na one koji se tiču sustava prepoznavanja opasnosti, ali i izbjegavanja sudara s primjerice biciklistom.
Podsjetimo se, 1997. godine je maksimalna ocjena u testovima sigurnosti bila četiri zvjezdice. Tada su među sigurnije gradske automobile spadali VW Polo i Ford Fiesta sa tri zvjezdice, dok je većina ostalih osvajala zvjezdicu manje. Rover 100 je iz očitih razloga osvojio tek jednu zvjezdicu. U to vrijeme brojni proizvođači su se bunili protiv testova sigurnosti smatrajući ih suviše rigoroznima. Čak su govorili da je četiri zvjezdice nemoguće osvojiti. No ipak, prvi automobil s četiri osvojene zvjezdice bio je Volvo S40, i to svega nekoliko mjeseci kasnije.
Danas je imperativ osvojiti pet zvjezdica, i to ne samo u području pasivne sigurnosti i zaštite pješaka, već i kad su u pitanju sustavi za izbjegavanje same prometne nezgode.