Nekad su vrijedili više od BMW-a, sad propadaju. Sve je krenulo poslom s rezancima

Foto: EPA

Na svom vrhuncu novi proizvođač automobila bio je procijenjen na više od 85 milijardi dolara. U kolovozu prošle godine Vinfast je vrijedio više od Forda, General Motorsa i BMW-a, ali za razliku od ostalih marki u prvih deset, Vinfast ima mizernu prodaju. 

Uz to, iskustva u vožnji s prvim modelom VF8 također su se pokazala razočaravajućima. Unatoč tome, dionice su u kolovozu porasle s početne cijene od 10 dolara na više od 82 dolara po dionici. No ubrzo je cijena pala i sada dionica vrijedi manje od 3 dolara. 

Ranije u travnju dva odvjetnička društva najavila su tužbu, u kojoj se navodi da je Vinfast davao lažne izjave o poslovnim rezultatima i uspjesima prilikom izdavanja dionica. Govoreći za Charlotte News & Observer, Vinfastov glasnogovornik nazvao je tvrdnje neutemeljenima, prenosi HAK Revija.

"Vinfast se pridržavao najviših etičkih standarda i dosljedno se pridržavao svih zakona i propisa na tržištima na kojima posluje. Nećemo dalje komentirati ovu stvar", rekao je.

Od posla s rezancima do automobila

Priča o Vinfastu zapravo je priča o Pham Nhat Vuongu (54). Vijetnamac je nekoć studirao geologiju u Moskvi te je 1990-ih pokrenuo posao s rezancima u Ukrajini. Izumio je postupak koji omogućuje kuhanje rezanaca za 3 do 4 minute umjesto za petnaest minuta. 

Ispostavilo se da je to bio veliki napredak i na kraju je prodao svoje carstvo rezanaca Nestléu 2009. za procijenjenih 150 milijuna dolara. Vratio se u Vijetnam i uložio novac, između ostalog, u marku automobila i potpuno se bacio na razvoj električnih modela.

Prvi automobili izašli su na tržište godinu dana kasnije od planiranog. Vinfast je u travnju ove godine u Europi cijenu SUV-a VF8 s najvećom baterijom iznenada spustio s više od 74 tisuće na 59.790 eura, što su velikim negodovanjem ispratili kupci koji su vozila nabavili po višoj cijeni, piše HAK Revija.

U Sjedinjenim Državama novinari su kritizirali Vinfast VF8. Pokazalo se da je podvozje nedorađeno, da postoje sustavi koji nisu ispravno povezani, a čuju se i razni neželjeni zvukovi. Marka je 2022. prodala manje od osam tisuća automobila i pretrpjela gubitak od 2.1 milijardu dolara. Prošle je godine taj broj porastao na 34.855, ali to je još uvijek daleko ispod cilja.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.