Na svom vrhuncu novi proizvođač automobila bio je procijenjen na više od 85 milijardi dolara. U kolovozu prošle godine Vinfast je vrijedio više od Forda, General Motorsa i BMW-a, ali za razliku od ostalih marki u prvih deset, Vinfast ima mizernu prodaju.
Uz to, iskustva u vožnji s prvim modelom VF8 također su se pokazala razočaravajućima. Unatoč tome, dionice su u kolovozu porasle s početne cijene od 10 dolara na više od 82 dolara po dionici. No ubrzo je cijena pala i sada dionica vrijedi manje od 3 dolara.
Ranije u travnju dva odvjetnička društva najavila su tužbu, u kojoj se navodi da je Vinfast davao lažne izjave o poslovnim rezultatima i uspjesima prilikom izdavanja dionica. Govoreći za Charlotte News & Observer, Vinfastov glasnogovornik nazvao je tvrdnje neutemeljenima, prenosi HAK Revija.
"Vinfast se pridržavao najviših etičkih standarda i dosljedno se pridržavao svih zakona i propisa na tržištima na kojima posluje. Nećemo dalje komentirati ovu stvar", rekao je.
Od posla s rezancima do automobila
Priča o Vinfastu zapravo je priča o Pham Nhat Vuongu (54). Vijetnamac je nekoć studirao geologiju u Moskvi te je 1990-ih pokrenuo posao s rezancima u Ukrajini. Izumio je postupak koji omogućuje kuhanje rezanaca za 3 do 4 minute umjesto za petnaest minuta.
Ispostavilo se da je to bio veliki napredak i na kraju je prodao svoje carstvo rezanaca Nestléu 2009. za procijenjenih 150 milijuna dolara. Vratio se u Vijetnam i uložio novac, između ostalog, u marku automobila i potpuno se bacio na razvoj električnih modela.
Prvi automobili izašli su na tržište godinu dana kasnije od planiranog. Vinfast je u travnju ove godine u Europi cijenu SUV-a VF8 s najvećom baterijom iznenada spustio s više od 74 tisuće na 59.790 eura, što su velikim negodovanjem ispratili kupci koji su vozila nabavili po višoj cijeni, piše HAK Revija.
U Sjedinjenim Državama novinari su kritizirali Vinfast VF8. Pokazalo se da je podvozje nedorađeno, da postoje sustavi koji nisu ispravno povezani, a čuju se i razni neželjeni zvukovi. Marka je 2022. prodala manje od osam tisuća automobila i pretrpjela gubitak od 2.1 milijardu dolara. Prošle je godine taj broj porastao na 34.855, ali to je još uvijek daleko ispod cilja.