VIDEO Ovo je kineski Mercedes, službeni auto komunističke partije

Foto: Hongqi

AKO SE PITATE gdje je započeo uspon kineske automobilske industrije, ne morate dalje tražiti: to je marka Hongqi. Riječ je o prvoj automobilskoj marki u zemlji, osnovanoj još 1958. godine u gradu Changchunu, u pokrajini Jilin, na sjeveroistoku Kine. Tvornica automobila - čije ime u stvari znači Crvena zastava - bila je osnovana iz samo jednog razloga: proizvoditi vrhunska osobna vozila za kinesku političku elitu.

Tako su se u ovoj limuzini vozili i Mao Zedong (poznata je vožnja s američkom predsjednikom Richardom Nixonom 1972. godine), pa kasnije Deng Xiaoping, a koristi ga i današnji kineski vođa Xi Jinping.

Prvi su automobili bili kopije američkog Chryslera, kasnije su se pod značkom Hongqi prodavali elitni modeli Audija ili Lincolna, ali sve se promijenilo kada je kontrolu nad markom preuzeo jedan od kineskih automobilskih divova, koncern FAW (First Automobile Works).

Danas Hongqi ima dizajnerski ured u Münchenu, odjel za razvoj umjetne inteligencije u američkoj Silikonskoj dolini te čak šest velikih R&D centara širom Kine. Najveći je u Nanjingu, a stvoren je kako bi privukao domaće talente u području umjetne inteligencije, fokusirajući se na istraživanje umreženih tehnologija usmjerenih prema budućnosti.

U Hainanu je tvrtka za testiranje vozila, koja je domaći tehnološki lider kada je riječ o problemima s korozijom i starenjem vozila. U Shandongu je pokrenuta izgradnja poligona za testiranje inteligentnih povezanih vozila, dok će se u istočnoj Kini (Dongying) izgraditi institut za istraživanje, razvoj i testiranje za pametne automobile i pametni prijevoz.

Hongqi je okupio tehničke talente iz cijelog svijeta i uspostavio globalni tim za koji broji više od 5000 ljudi. 

Paleta modela sastoji se od četiri limuzine, tri SUV-a - svi s konvencionalnim motorima - te dva potpuno električna vozila.

Najnoviji je model Ousado (koji je prekinuo dosadašnju praksu označavanja modela slovima H za limuzine, odnosno HS za SUV vozila), koji će se ovih tjedana komercijalizirati u brojnim zemljama: među inima u Norveškoj, Kataru i Japanu. Riječ je o limuzini dugačkoj gotovo pet metara koju pokreću benzinski turbomotori obujma litre i pol (155 KS), odnosno dvije litre (220 KS) te punim komforom.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.