OTKADA postoje pravila od tada postoje i oni koji ih žele prekršiti. Na cesti je to najbolje vidljivo.
Usprkos osjetno većim kaznama za kršenje prometnih pravila kojima se navodno želi poboljšati sigurnost u prometu, i dalje postoje oni koji neka pravila pokušavaju na sve načine zaobići. Naravno, alkohol i brzina su na prvom mjestu, a odmah su tu (ne)korištenje pojasa, pa i dječje sjedalice te, naravno, korištenje mobitela i sličnih uređaja.
Brzina
Brzina je jedna od najvećih „patnji“ prosječnog vozača, kako u Hrvatskoj tako i na Balkanu. Teško je promijeniti mentalitet, pa je i danas faca brzi vozač, a svi drugi su „jadnici“. Prostora za varanje tu nema puno. I dok motociklisti vješto ljepljivom trakom maskiraju tablice, vozačima automobila je na raspolaganju "pravna“ bitka te sofisticiranije rješenje nabavke modernijih radar detektora.
Spremni su i ako se uvede mjerenje prosječne brzine na autocestama. Mjera je jasna, vrijeme će se "nadoknaditi" na usputnim odmaralištima. Kad su pak presretači u pitanju, tu pomaže oko sokolovo i malo sreće. I da, ako mislite da ćete se radara riješiti tako da objesite CD na retrovizor, znajte da to nije palilo 1990.-ih, a neće ni sada. Veća je vjerojatnost da se izvučete na kolegijalnost i objesite zastavicu neke brigade, sindikata policije i sl., a pomoći će i krunica.
Vožnja na braniku
Ovo je uz korištenje mobitela jedna od omiljenih disciplina, a posebno ju vole mlađi vozači bijesnih makina, ali i dostavljači koji uvijek žure. Kako zakon tu nije detaljan i ne izražava se u metrima, sankcija u pravilu gotovo i nema.
Pojas
Vozači "novijih" vozila imaju zvučno upozorenje za (ne)korištenje pojasa. Nekoliko je mogućih scenarija, a ovise o mentalitetu vozača. Najjednostavniji je čekati da prestane pištati, a možda se na kraju i predomislite pa se zakopčate.
Oni "pametniji“ koristit će lažnu kopču koja se može nabaviti za desetak kuna, a tijekom vikenda se, kad se uhvati malo slobodnog vremena, može zavući pod sjedalo i "cvaknuti" žicu. Ali, tu treba paziti. Ponekad je vezano sa sustavom zračnog jastuka pa postoji mogućnost da se jastuk u sudaru ne aktivira.
Dozvola za parkiranje
Tu ne mislimo na naljepnice s oznakom invaliditeta koje se svojedobno moglo nabaviti za par stotina kuna, već na jedno puno banalnije rješenje koje je osvojilo hrvatske ceste. To je parkiranje na sva četiri. Dovoljno je upaliti sva četiri pokazivača smjera i imate dozvolu da parkirate bilo gdje, bilo kada, i to bez obzira na dužinu trajanja parkinga. Ako se netko pobuni dovoljno je reći odgovor “šta je, vidiš da sam uključio sva četiri“. Ovo je još jedan potez koji u pravilu prolazi bez kazne.
Prometni daltonisti
Pogađate, postoje vozači koji vide samo dvije boje na semaforu, zelenu i crvenu, a ono između koje neki zovu žutim je ustvari zeleno i kaže da se može. Ako odlučite stati, očekujte iza sebe navalu psovki, zvukove sirena i svu moguću ikonografiju sličnu svadbenoj povorci.