NAJVEĆI coupe u ponudi francuskog proizvođača nameće se skladnim proporcijama, naprednim tehnološkim rješenjima i bogatom opremom - više no dovoljno za uspješan ulazak u odabrano društvo rasnih coupea.
Premda nastala na osnovi istoimene limuzine, treća po redu izvedba Lagune ponosi se originalnim vanjskim izgledom. Doduše, nimalo revolucionarnim, ali zato vrlo elegantnim i nadasve trajnim.
Nimalo čudno s obzirom da su prve naznake dizajna najavljena još 2004. godine vrlo zanimljivom studijom Fluence, a u konačnici automobil je razvijan još u vrijeme kada financije nisu bile nepremostivi problem.
Nema sumnje kako svojim karakteristikama Laguna Coupe stoji više na strani njemačkog poimanja coupea, pa ne čudi što je premijerno prikazan u Frankfurtu, a tek potom je pružen na uvid domaćoj publici. Razmetnih mjera i klasičnih stilskih rješenja, ovaj se automobil poklapa sa europskim poimanjem coupea, gdje je na postojeću (limuzinsku) osnovu postavljen potpuno novi "oklop".
A taj je posao odrađen vrlo dobro. Niska silueta na krajevima je završena položenom prednjicom s oku ugodno skrojenim svjetlima na jednoj strani, te stražnjim krajem s povišenim srednjim dijelom i horizontalno orijentiranim LED svjetlima na drugoj strani. Istina, mnogi će uočiti sličnost s njegovim veličanstvom, Aston Martinom DB9, ali i bezuspješno tražiti dodirne točke s ostatkom game, no u konačnici se može ocijeniti kako je posao oko vanjskog dizajna odrađen sasvim korektno.
Ono što je još jedna značajna vrijednost je dojam kompaktnosti. Premda raskošnih mjera, Laguna Coupe ne djeluje nezgrapno, a isto potvrđuje osjećaj u vožnji o kojemu ćemo nešto kasnije. Primjera radi, od nacionalnog rivala iz Peugeota (407 Coupe) isti je punih 17 cm kraći, ali i koji centimetar uži. Praktično gledano, Laguna Coupe nema pretjerane prevjese čime je dobiveno na dinamičnosti forme.
Iza povećih vrata sa staklima bez okvira krije se ergonomski pogođena unutrašnjost preuzeta sa Lagune GT. Kao i u slučaju drugih, volje se nije našlo za stvaranje unikatnih detalja, nečega što bi coupe odmaklo od izvornih izvedbi. No, štedjelo se nije, pa u GT izvedbi mjesta ima samo za probrane materijale. Najviše pohvala uputit ćemo na sjedala, kraljevski udobna i presvučena kožom. Nakon dugo vremena smo naišli i na naslone za glavu koje je moguće koristiti čak i u vožnji.
Usprkos sportski nastrojenoj GT dekoraciji Laguna se nameće prizvukom limuzinskog komfora, a ako se izuzme nešto niža linija krova, tako je i na stražnjim sjedalima. U pravilu se nema čemu prigovoriti, pa ćemo pohvale uputiti na račun Bose audio-sustava, trendovskog upravljača i odlične zvučne izolacije. Što se prtljažnika tiče, kapacitetom od 423 l u potpunosti zadovoljava apetite, no ne i pristupom.
Coupe izdanje lagune ponudom motora najizravnije pokazuje gdje spada. Ispod 170 benzinskih i 150 dizelskih "konja" se ne može, a gornja granica (zasad) je postavljena na V6 motore i 230+ KS. Testna izvedba predstavlja svojevrsni početak ponude, a karakterizira ju dvolitreni turbak sa 205 KS i 300 Nm u kombinaciji ručnog šest-stupanjskog mjenjača. Pogon je prednji, a 4Control oznaka stoji za sustav upravljanja putem sva četiri kotača.
Prvotna namjera da Lagunu Coupe predstavimo samo kao pokazno vozilo s ograničenim dinamičkim sposobnostima ovdje pada u vodu. Automobil je vrlo brz, a porastom turaže njegova elegancija se transformira u goropadnog sportaša. Na 100 km/h je nakon 7,8 sekundi, ko od šale potegne i do 180 km/h, dok je maksimalna brzina postavljena na 236 km/h.
Osim adrenalinske zvučne kulise bržoj vožnji doprinijet će i prije spomenuti sustav četiri upravljiva kotača, gdje stražnji imaju otklon do 3,5 stupnja (suprotno od prednjih kotača) pri brzinama nižim od 60 km/h, dok pri višim prate kut zakreta prednjih kotača. Tzv. 4WS sustav svakako je jedna od većih kvaliteta, najviše za vozača koji će iskusiti novu dimenziju upravljivosti. S druge strane veselje pružaju i kočnice. Snažno grizu i nakon opetovanog korištenja, a i odziv je predvidljiv, bez trzaja.
Povratak u stvarnost osigurat će putno računalo na kojem će se redovito pokazivati dvoznamenkasti iznosi potrošnje. Prosječnih 13 l/100 km u konačnici zadovoljava, no valja imati na umu da se lako može uvećati za još koju litru.
Renault Laguna Coupe starta cijenom od 212.000 kn, dok testna izvedba s moćnim motorom i vrlo bogatom opremom stoji 276.600 kn čemu valja pridodati i doplate u vidu navigacije, Bose audio sustava i gotovo obvezne metalik boje. Naoko pozamašni iznos nudi brojna opravdanja koja će iznova potvrditi svaki novi kilometar.
Laguna Coupe zasigurno nije u niti jednom segmentu najbolja, no opet kotira visoko kao automobil ujednačenih kvaliteta. Uostalom, konkurencija je kudikamo skuplja i što postaje sve važnije, osjetno zamjetljivija.
Važnija serijska oprema (razina GT): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga | |
|
|
ABS/ASR/BA |
|
|
|
Dodatno zatamnjena zadnja stakla |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
|
Carminat DVD navigacija: |
|
Cijena testiranog vozila |
|
Cijena baznog modela (2.0 dCi) | |