Top Gear objavio veliki prilog o Rimčevom robotaksiju, pogledajte

Screenshot: YouTube/Top Gear

Kako budućnost vozila bez vozača izgleda u očima osobe koja je odgovorna za jedan od najbržih električnih automobila na planetu? Koncept Verne je početak, a stvorio ga je konzorcij koji dijelom predvodi Mate Rimac, piše Top Gear.

Ideja je da će ovo potpuno električno vozilo u stilu Johnnyja Caba (robotiziranog taksija iz filma Total Recall) raditi uz jedinstvenu aplikaciju i namjenski izgrađenu infrastrukturu kako bi se formirao ekosustav usluga u gradovima budućnosti. A ta bi se budućnost mogla dogoditi već 2026. godine, kada Rimac i njegova kompanija planiraju izbaciti prve modele i krenuti prema svjetskoj dominaciji, piše Top Gear.

"Ovdje je sve na povjerenje"

Automobil će biti izgrađen u potpunosti od temelja na novoj vrsti platforme, uz snažan naglasak na sigurnosti i udobnosti. Naglasak nije toliko snažan na onome što bi se moglo nazvati "kontrolnim mehanizmima" jer nema volan ni papučice. Dakle, ovdje je zapravo sve na povjerenje. Ali prije nego što počnete hiperventilirati, Verne je sklopio partnerstvo s brendom Mobileye za isporuku autonomne tehnologije, piše Top Gear.

Mobileye radi na razvoju sposobnosti umjetne inteligencije tijekom posljednjih nekoliko godina, a sastoji se od sklopa kamera, brojnih radara i lidara koji omogućuju vozilima da skeniraju okolinu i reagiraju u skladu sa situacijama. Uzimat će u obzir i vremenske uvjete i lokalne stilove vožnje, tvrdi Verne. Pitam se hoće li to vrijediti i za vozače Audija, navodi Top Gear.

Vozilo će biti dvosjed jer istraživanja pokazuju da oko 90 posto putovanja automobilom uključuje najviše dva putnika. No, glavni razlog je više unutarnjeg prostora za dva putnika. Zamislite samo koliko bi vaša Honda Jazz bila cool da se stražnja sjedala uklone i ubaci par zakretnih wingbacksa. Još bolje, Verne će svoj koncept opremiti kliznim vratima u stilu Peugeota 1007 kako bi ulazak i izlazak bili lakši, dodaje Top Gear.

"Ideja podizanja glave prema gore je nečuvena"

"Ali, za razliku od 1007, interijer vam neće dosaditi jer mu je cilj izgledati manje kao automobil, a više kao životni prostor. Nestala je konvencionalna kontrolna ploča, a na njenom će mjestu biti ogroman zaslon od 43 inča i audioset sa 17 zvučnika za gledanje omiljenih filmova o robotskoj apokalipsi.

Verne također kaže da će nešto što se zove Halo Ring biti postavljeno iznad putnika, što "omogućuje nove poglede na gradove". Jasno je da je ideja podizanja glave prema gore za oko 80 stupnjeva nešto nečuveno.

Dotaknimo se ukratko vanjskog dizajna, koji je "jedinstvenih proporcija", da tako kažemo. Prvo što ćete uočiti je masivni prednji prozor, a Verne je odustao od upotrebe brisača vjetrobrana i tradicionalnih retrovizora. Da budemo iskreni, svi podržavamo ažurirani pogled na klasičnu estetiku Total Recalla, piše Top Gear u svojoj recenziji Vernea.

Aplikacija za prilagođavanja iskustva

"Još nešto što je super je aplikacija jer će korisnici moći prilagoditi svoje iskustvo prije nego što vozilo stigne na mjesto preuzimanja. Od postavki udobnosti sjedala i unutrašnjeg osvjetljenja do temperature i čak mirisa, Verne želi da se osjećate kao da posjedujete vozilo svaki put kad uđete u njega. Dobra ideja.

Završimo s infrastrukturom. Verne kaže da će svaki grad imati specijalizirano područje pod nazivom mothership, gdje će se svako vozilo vraćati na pregled, održavanje, čišćenje i punjenje. Djelovat će kao središte Vernea u svakom gradu i uopće ne zvuči kao da Mate Rimac planira globalnu dominaciju.

Nakon što krene na ceste u Hrvatskoj do 2026. godine, Verne će nastojati upoznati Veliku Britaniju i Njemačku, prije nego što pohrli prema Bliskom istoku", zaključuje Top Gear.

Šef dizajna Mudri: Ovo nije auto, ovo je više soba na kotačima

Ekipa iz Top Geara također je razgovarala s trojicom ljudi koji stoje iza Vernea. 

Šef dizajna Adriano Mudri pokazao im je Verne i pričao o idejama koje stoje iza dizajna.

"Htjeli smo se fokusirati na iskustvo korisnika. Ovo nije auto, ovo je više soba na kotačima. Riješili smo se četiri sjedala jer je u devet od deset vožnji maksimalno dvoje ljudi", rekao je Mudri. 

Zašto ga oblikovati kao pravi auto ako nema vozača, ako tako i izgleda, pitao ga je Tom Ford iz Top Geara.

"Odlučili smo zadržati oblik i izgled auta kako se ljudi ne bi bojali. Ovo je potpuno nova tehnologija kojom će se voziti po gradu."

Nakon što je sjeo u Verne, Ford je rekao kako mu je čudno vidjeti da nema volana i papučica, na što mu je Mudri odgovorio da nema potrebe za tim jer je to "potpuno autonomno vozilo". Mudri mu je potom pokazivao Verneov interijer i pritom objašnjavao što sve može.

U čemu je Verne bolji od konkurencije, pitao ga je Tom Ford.

Ponudit će bolje osobno iskustvo putnicima. "Ne moramo biti prvi na tržištu, moramo pružiti najbolje iskustvo, baš kao što je Apple učinio", rekao je Mudri.

Šef robotaksija Pejković: Ako bude smrdio na ćevape, ide na čišćenje

Ford je zatim razgovarao sa šefom robotaksija Markom Pejkovićem, koji mu je objašnjavao kako će funkcionirati ekosustav Vernea. Pojasnio mu je koncept motershipa, tzv. baze u koju bi robotaksiji trebali svakodnevno odlaziti na održavanje. 

"Ima čak i senzor mirisa, pa, ako auto bude smrdio po ćevapima, ide na čišćenje. Čak i ako netko povrati u njemu, imamo materijal i tehnologiju dubokog čišćenja kako bi se to saniralo", govori Pejković. 

Pitao ga je Ford koji je bio najveći izazov u izgradnji ovog sustava. "Četiri stvari uvijek ponavljam: tehnologija, zakonska regulacija, samoodrživi biznis model..."

Verne će krenuti u Zagrebu, rekao je Pejković, jer je to milijunski grad dovoljan za testiranje cijelog sustava. Potom će se proširiti na Britaniju, Njemačku i Bliski istok. "Već imamo 11 gradova koji su potpisali suradnju i rekli da žele imati naše robotaksije. Shvatili su da im ne želimo uzeti ljude iz gradskog prijevoza, već ih želimo odviknuti od korištenja vlastitih auta", rekao je Pejković.

Rimac: Nedvojbeno je da dolazi vrijeme promjene

Ford je na kraju razgovarao sa šefom cijelog projekta - Matom Rimcem. 

"Nedvojbeno je da dolazi vrijeme kada će se promijeniti odnos vlasništva i vožnja auta. Ljudi će se početi mijenjati, prestat će voziti aute i to će promijeniti odnos prema posjedovanju auta. Mi mislimo da gledamo na to iz drugog kuta i da ćemo to iskoristiti. Izazov pri kreaciji svega ovoga je autonomna vožnja, ali mi se više fokusiramo na cijeli ekosustav", rekao je Rimac.

Ford je rekao da je vidio ovakve aute u Kini, pa je pitao Rimca zašto bi baš Verne trebao uspjeti.

"Mi želimo pružiti komfor Rolls-Roycea u relativno malom autu. To praktički ne postoji", rekao je, između ostalog, Rimac.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.