Foto: Renault-Nissan
TOYOTA I Volkswagen već se godinama bore za poziciju svjetskog broja 1, a sada je stigao i treći igrač i preuzeo vodstvo.
S ukupno 10.608.366 isporučenih automobila i lakih komercijalnih vozila titula najvećeg svjetskog proizvođača ide u ruke Renault Nissan alijanse. Pritom je Nissan ostvario prodaju od 5,82 milijuna vozila (+4.6%), Renault 3,76 milijuna (+8.5%), a preostalih 1,03 milijuna (+10%) ide na račun Mitsubishija.
Ukupnih 10,61 milijuna prodanih vozila u 2017. godini bilo je dovoljno za prelazak u vodstvo. Podsjetimo, VW grupa je isporučila 10,53 milijuna vozila, a trećeplasirana Toyota 10,2 milijuna.
"S više od 10,6 milijuna putničkih i lakih komercijalnih vozila Renault-Nissan-Mitsubishi je broj 1 auto grupacija u svijetu. Ova evolucija pokazuje širinu i dubinu naše game modela, globalne prisutnosti i atraktivnosti naših tehnologija za korisnike", rekao je Carlos Ghosn, prva osoba alijanse.
Renault-Nissan-Mitsubishi je kroz 10 auto marki prisutna na više od 200 tržišta. Njihov je cilj da do 2022. godine dosegnu prodaju od 14 milijuna vozila, ali i da pritom ostvare dodatne uštede u iznosu do 10 milijardi eura. Na uštede puca i Toyota koja se udružila s Mazdom i Suzukijem u razvoju EV pogona. S druge strane, GM više ne pati od veličine, a prošle godine se riješio i europskih filijala, Opela i Vauxhalla.
Recimo i kako je Nissan Leaf s 300.000 prodanih primjeraka najprodavaniji električni model u svijetu. U Europi je pak Renault predvodnik u EV segmentu s tržišnim udjelom od 23,8%. Alijansa je tijekom prošle godine prodala ukupno 91.000 električnih vozila.