MOTORI s četiri cilindra i radnom zapreminom od dvije litre su zlatni standard današnje autoindustrije, a sada doznajemo i zašto.
Iako su na tržištima poput hrvatskog gdje se gleda svaka kuna manji, najčešće jednolitreni trocilindraši, izuzetno popularni, autoindustrija danas favorizira 2.0 motore s četiri cilindra. Pogledate li dublje uočit ćete da se isti obrazac, odnosno radni volumen od pola litre po cilindru koristi i kod manjih i kod većih motora. Tako šestcilindraši najčešće imaju zapreminu od 3.0 litre, osam-cilindarski motori su 4.0, a dalje imamo 5.0 V10 i 6.0 V12. U suprotnom smjeru postoji niz trocilindraša zapremine 1.5 litara.
Mike Ferny iz DriveTribea je stoga otišao u Cosworth gdje mu je odgovore na ovu temu dao Bruce Wood, operativni direktor tvrtke.
Najkraće rečeno, zapremina od pola litre, odnosno 500 kubičnih centimetara je poput "Ni prevelik, ni premali", kaže Wood. Ako imate najmanji volumen imat ćemo veliki omjer površine naspram volumena, a to omogućava da više toplinske energije dođe u kontakt sa stijenkama cilindra i zbog toga će se grijati rashladna tekućina umjesto da oslobo]ena energija radi primaran posao u cilindru.
Idemo li u drugom smjeru, dobit ćemo situaciju u kojoj plamen zapaljene smjese neće stići do stijenki cilindra, a posljedica će biti lošija emisija ispušnih plinova.
"Stoga je 500 magičan broj, ali to ne znači da ako uzmete 499 (kubičnih cm) da neće funkcionirati. U tom području funkcionira jako lijepo te stoga taj volumen nije ni prevelik ni premalen za gotovo sve primjene", objašnjava Wood. Dodatno, standardiziranje veličine cilindra olakšava proizvodnju autoindustriji, a time i povećanje efikasnosti.
Konačan odgovor bio bi da projektanti motora teže zapremini od 500 kubičnih centimetara po cilindru jer je praksa pokazala da je to optimalno.