U veljači 2024. pitanje "što je emocionalna inteligencija" pretraživalo se tri puta više nego prije deset godina, prema podacima Google Trends. Taj porast dokaz je da su svi, od izvršnih direktora do terapeuta, prepoznali važnost visoke emocionalne inteligencije.
Emocionalna inteligencija je sposobnost upravljanja vlastitim osjećajima i osjećajima onih oko vas. Oni koji imaju višu emocionalnu inteligenciju, obično su bolji u izgradnji odnosa na radnom mjestu i izvan njega te su izvrsni u smirivanju sukoba.
Jedan od načina da shvatite imate li visoku emocionalnu inteligenciju ili ne, jest razmišljanje o posljednjih nekoliko razgovora koje ste vodili.
"Vjerujem da sve što kažete, što pokazuje empatiju i slušanje, signalizira višu emocionalnu inteligenciju", kaže Matt Abrahams, predavač na Sveučilištu Stanford i stručnjak za komunikaciju.
Prema Abrahamsu, svi s višom emocionalnom inteligencijom rade dvije stvari koje slijede.
Parafraziranje
Sažimanje onoga što druga osoba govori ukazuje na to da slušate i da ispravno karakterizirate njihovu poruku ili priču. Neke fraze koje možete koristiti su: "Ono što čujem da govoriš je..." i "Samo da razjasnimo...". Zatim parafrazirajte ono što je vaš sugovornik rekao.
"Ovo pokazuje da potvrđujete drugu osobu, a na taj način gradite simpatiju i povjerenje", napominje Abrahams.
Postavljanje pitanja
Ljudi s visokom emocionalnom inteligencijom aktivno slušaju. Pokažite da ste uključeni u raspravu postavljajući pitanja poput: "Kako si se zbog toga osjećao/la?" ili "Što te navelo na to?".
"Pravi govor tijela također vam može pomoći da pokažete empatiju. Uspostavljanje kontakta očima i kimanje glavom može pokazati da ste usredotočeni na razgovor", zaključio je stručnjak.