Koji je "dream job" generacije Z

Freepik

Za generaciju Z rad više nije samo sredstvo za život, već način da izraze sebe, ostvare osobni razvoj, zadrže fleksibilnost i, što je sve važnije, da rade u skladu s vlastitim vrijednostima.

Digitalna revolucija i nove karijerne prilike

Jedna od ključnih razlika između generacije Z i prethodnih generacija je njihov odnos prema tehnologiji. Generacija Z odrasla je u digitalnom svijetu i prirodno koristi tehnologiju u svakodnevnom životu. Prema istraživanjima, većina mladih iz ove generacije želi raditi u industrijama koje su tehnološki napredne ili su izravno povezane s digitalnim svijetom. Poslovi poput programera, analitičara podataka, dizajnera korisničkog sučelja (UI/UX) i stručnjaka za digitalni marketing nalaze se visoko na ljestvici željenih zanimanja.

Prema izvješću McKinseya, generacija Z posebno je zainteresirana za poslove u tehnološkom sektoru, a čak 45% njih navodi da bi preferirali karijeru u području tehnologije i digitalnih inovacija. Ova generacija vidi tehnologiju kao ključnu za rješavanje problema budućnosti, a mnogi od njih žele sudjelovati u stvaranju tih promjena.

Fleksibilnost i ravnoteža između posla i privatnog života

Za generaciju Z, koncept „posla iz snova“ u velikoj je mjeri vezan uz fleksibilnost. Oni ne žele biti vezani za tradicionalne radne sate od 9 do 17 ili radno mjesto u uredu. Umjesto toga, žele raditi kada i gdje to njima odgovara. Pandemija COVID-19 dodatno je ubrzala ovaj trend, budući da je rad na daljinu postao norma, a mnogi poslodavci počeli su uvoditi fleksibilnije radne modele. Generacija Z to vidi kao priliku da balansiraju svoje profesionalne i privatne živote, što je postalo jedan od najvažnijih kriterija prilikom odabira posla.

Prema istraživanju Deloittea, čak 75% pripadnika generacije Z navodi da bi preferirali raditi izvan ureda barem nekoliko dana u tjednu, dok više od 50% njih smatra da bi optimalan radni tjedan trebao trajati četiri dana. Ova generacija traži veću kontrolu nad svojim vremenom i nastoji izbjeći izgaranje (burnout) koje je postalo sve češće kod starijih generacija.

Žele imati osjećaj pripadnosti 

Jedan od najvažnijih faktora pri odabiru posla za generaciju Z je usklađenost s njihovim osobnim vrijednostima. Za razliku od prijašnjih generacija, koje su posao uglavnom birale prema financijskoj stabilnosti i mogućnostima napredovanja, generacija Z sve više traži poslove koji imaju pozitivan utjecaj na društvo. Biti dio nečega većeg i raditi za organizacije koje promiču etičke vrijednosti, održivost i društvenu odgovornost iznimno je važno za ovu generaciju.

Glassdoor tako tvrdi kako više od 60% pripadnika generacije Z neće prihvatiti posao u tvrtki koja ne dijeli njihove vrijednosti, a čak 80% njih smatra da je važno da poslodavac ima jasan stav o društvenim i ekološkim pitanjima. Ova generacija želi sudjelovati u stvaranju boljeg svijeta, bilo kroz rad u neprofitnim organizacijama, start-upovima s fokusom na društvene promjene ili tvrtkama koje aktivno rade na održivim praksama.

Financijska stabilnost je važna, ali ne po svaku cijenu

Iako generacija Z cijeni fleksibilnost i osobne vrijednosti, financijska stabilnost također je važan aspekt prilikom odabira posla iz snova. Ova generacija suočena je s ekonomskim neizvjesnostima, rastućim troškovima života i poteškoćama u postizanju financijske sigurnosti, što ih potiče na traženje poslova koji nude dobre plaće i mogućnosti napredovanja. Međutim, za razliku od milenijalaca i baby boomera, koji su često radili poslove koji im nisu bili ispunjavajući samo zbog sigurnih primanja, generacija Z ne želi birati između strasti i financijske sigurnosti. Oni teže pronaći poslove koji im omogućuju i jedno i drugo.

Naime, poslovi koji nude konkurentne plaće i mogućnosti za rast i razvoj karijere, poput onih u financijama, IT-u i zdravstvu, nalaze se na vrhu liste "dream jobova" generacije Z. Međutim, uz to, većina mladih radije bi radila u tvrtkama koje su poznate po dobrom radnom okruženju i zdravoj radnoj kulturi, čak i ako to znači manju plaću na početku karijere.

Poduzetništvo kao idealna karijerna putanja

Zanimljivo je da mnogi pripadnici generacije Z sanjaju o pokretanju vlastitog posla. Poduzetništvo im nudi mogućnost da budu svoji šefovi, da imaju kontrolu nad vlastitim vremenom i da razvijaju projekte koji su u skladu s njihovim interesima i vrijednostima. Više od 60% generacije Z razmišlja o poduzetništvu, dok čak 30% njih planira osnovati vlastitu tvrtku u sljedećih 10 godina.

Digitalna okolina, u kojoj su odrasli, pružila im je alate za pokretanje online poslovanja, od e-trgovine do digitalnog marketinga, što poduzetništvo čini dostupnijim nego ikad prije. Dodatno, društvene mreže omogućuju brzo širenje informacija i povezivanje s potencijalnim kupcima i partnerima, što poduzetništvo čini privlačnijom opcijom za ovu generaciju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.