Prije 10 godina izašao je savršen superherojski film koji do danas nije nadmašen

Foto: Press

Početkom 2010-ih većina prosječnih obožavatelja superheroja nije pretjerano marila za The Flash. DC-jev brzanac naprosto nije bio zvijezda, već je bio sporedni lik najpoznatiji ljubiteljima stripovima po predstavljanju multiverzuma 1961. i po umiranju u Crisis on Infinite Earths (1985). I tu u priču ulazi Jay Oliva.

Scenarist i redatelj u usponu, Oliva se već proslavio vodeći animiranu adaptaciju filma stripa Franka Millera, The Dark Knight Returns, ali je vidio jedinstvenu priliku kada mu je predstavljen sljedeći projekt - Justice League: The Flashpoint Paradox, koji je debitirao prije 10 godina.

"Bio je to prerušeni blagoslov jer nitko nije mario za to. Nitko to nije htio dirati, što mi je dalo puno slobode. Uspio sam sačuvati svoju viziju bez velikih preinaka", rekao je Oliva za Inverse.

Originalni Flashpoint, stripovski crossover događaj iz 2011. koji je napisao Geoff Johns, a nacrtao Andy Kubert, poznat je po samo dvjema stvarima: ponovnom pokretanju DC svemira s New 52 serijalom i vraćanju Barryja Allena kao Flasha. Ali za Olivu, Flashpoint je predstavljao nešto još veće, priliku da redefinira Flasha kao glavnog lika.

 

"Kad smo tek započeli projekt, okupio sam svoj tim na sastanku i rekao sam: 'Slušajte, moj plan za ovaj film bio bi da ako ikada rade akcijski film uživo, referenciraju ono što mi ovdje radimo za Flasha.' Jer zapamtite, ovo je bio prvi put da je Flash ikad istaknut kao glavni lik u svim animiranim inkarnacijama. Volim The Flash i htio sam ostaviti trag ovim The Flashpoint Paradoxom", prisjetio se Oliva.

Velik dio Flashpointa dospio je u ovogodišnji film The Flash

Za neupućene, The Flashpoint Paradox prati Barryja Allena nakon što on svojom superbrzinom otputuje u prošlost i spasi život svoje majke. Međutim, ubrzo shvaća da je ta jedna akcija promijenila stvarnost, uglavnom nagore. Supermana nema nigdje, Aquaman i Wonder Woman svađaju se i prijete da će pritom uništiti cijeli svijet, a tu je i Batman.

U Flashpoint svemiru, Bruce Wayne je taj koji umire te kobne noći, dok su njegovi roditelji, Thomas i Martha, preživjeli. Thomas postaje uvrnuta verzija Viteza tame, s krvavim očima i oslanjanjem na grubu snagu i vatreno oružje umjesto borilačkih vještina. U međuvremenu, Martha, traumatizirana gubitkom sina, postaje Joker.

Iako je velik dio Flashpointa dospio u film The Flash koji je premijeru imao ranije ove godine, ovaj mračniji zaplet o Batmanu zamijenjen je u korist povratka Michaela Keatona. Ali za Jaya Olivu, fokus je uvijek bio na Batmanu Thomasa Waynea, sve do razine dizajna likova.

"Želio sam da bude glomazan. Upravo sam završio Dark Knight Returns, koji ima velikog kutijastog Batmana. Dakle, za verziju Thomasa Waynea, želio sam da bude zastrašujuć. On je veliki frajer s crvenim očima", rekao je Oliva.

Oliva pripisuje jedinstveni dizajn cijelog filma još jednom animiranom klasiku, Ninja Scrollu, kultnom anime akcijskom filmu iz 1993. godine. Zahvaljujući japanskom studiju za animaciju 4°C i minimalnom nadzoru na projektu za koji nitko drugi nije mario, tim The Flashpoint Paradoxa uspio je svom filmu dati jedinstven vizualni stil.

"Neki od ljudi koji su to prvi vidjeli rekli su: 'Oh, izgleda malo groteskno,' A ja sam rekao: 'Ne, stilizirano je'", kazao je Oliva.

Još uvijek ima 100% na Rotten Tomatoesu

Zahvaljujući svojoj jedinstvenoj estetici, barem u usporedbi s ostatkom DC-jeve animacije, zvjezdanoj glumačkoj postavi (mladi Michael B. Jordan daje glas Cyborgu) i iznimnoj odanosti izvornom materijalu (Oliva tvrdi da je pročitao svih 20 stripova povezanih s Flashpointom zajedno sa "svim" internetskim forumima da vidi što se ljudima sviđa ili ne sviđa u vezi priče), The Flashpoint Paradox je bio veliki uspjeh.

Film još uvijek ima ocjenu od 100% na Rotten Tomatoesu, a njegov utjecaj na filmove i televizijske serije o superjunacima je neupitan. Oliva se prisjetio priče koju je čuo od Geoffa Johnsa, koji je, osim što je napisao Flashpoint, također glavni producent DC-jevih filmova i serija.

“Geoff Johns mi je rekao kako su moje filmove koristili kao testnu podlogu za davanje zelenog svjetla igranim filmovima. Tako sam napravio Suicide Squad, bio je dobar i to je dovelo do filmova Davida Ayera i Jamesa Gunna. Kasnije sam radio Flashpoint Paradox, a Geoff mi je rekao da je kasnije premontirao taj film sa svim Flashovim i Barryjevim scenama i emocionalnim stvarima. Pokazao je to CW-u da  dokaže da Barry Allen može biti vodeći čovjek", objasnio je Oliva.

Drugim riječima, možete povući ravnu liniju od The Flashpoint Paradoxa preko CW-jeve serije The Flash do filma iz 2023., koji je jedina stvar s kojom Oliva nije imalo nikakve veze. "Nitko me nije zvao za film The Flash. Dakle, nisam ga vidio. Iskreno, nisam", rekao je.

Također, može se reći da je The Flashpoint Paradox otvorio put pričama o multiverzumu koje danas preplavljuju kina i streaming servise. Ali Oliva ne želi preuzeti zasluge (ili krivnju) za to. "Multiverzum je oduvijek bio stvar u stripovima. Marvel. DC. Hell, Back to the Future. Terminator", kaže on i dodaje da nije uvjeren da je publika umorna od multiverzuma.

"Mislim da je publika jednostavno umorna od priča koje su na neki način iste. Oni žele nešto što je pametno i dobro izvedeno, a nema agendu. Samo ispričaj dobru priču", pojašnjava Oliva, a to zvuči tako jednostavno. Ali kao što njegova priča jasno pokazuje, stvaranje klasika kao što je The Flashpoint Paradox bilo je sve samo ne jednostavno.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.