Mitsubishi ASX 1.6 2WD Invite: Neodoljiva jednostavnost
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Kompaktni SUV iz Mitsubishija na hrvatsko je tržište stigao pomalo stidljivo, a od pomoći mu nije bila ni visoko postavljena cijena. No ipak, ASX definitivno ima jake adute, čak i u osnovnom izdanju koje se nudi uz akcijski popust od čak 21.000 kn.
Kada bi najkraće morali predstaviti ASX rekli bi da se radi o japanskom rivalu sveprisutnom Nissanovom Qashqaiju. Radi se o urbanom terencu kojem ne nedostaje atraktivnosti, a praktičnost u svakodnevnom korištenju mu je glavna premisa s kojom se želi nametnuti prvenstveno postojećim klijentima Mitsubishija, a potom i svima ostalima.
Temelja za optimizam definitivno ima jer je ASX i vizualno dojmljiv automobil sa sportski nastrojenom karoserijom i podignutom podnicom. Moderan nastup prednjice privlači poglede s agresivno istaknutom maskom i zašiljenim prednjim svjetlima. Nešto smireniji stražnji kraj ne nudi toliko originalnosti, kao ni bočna linija izvedena u suglasju s konkurencijom. Sve u svemu, kombinacija SUV-a i crossovera u Mitsubishijevom izdanju nadilazi sivilo na koje smo bili navikli iz ove kuće.
Model platformu dijeli s većim Outlanderom, što u prijevodu znači kako im je zajednički međuosovinski razmak od 267 cm. S druge strane ASX je osjetno kraći (4.295 mm) i ruku na srce nemjerljivo dinamičniji.
Prije spomenuta kombinacija povećeg razmaka između osovina i reduciranih prevjesa u pravilu znači da u kabini ne nedostaje prostora. Tako i jest, unutrašnjost nudi potpuni komfor u oba reda, a na raspolaganju je i vrlo upotrebljiv prtljažnik kapaciteta 416 litara. Suzdržan dizajn prednje armature ne odvlači poglede, a jedine zamjerke mogu ići na račun korištenja pretvrde plastike. Kvaliteta izrade zato je vrlo visoka, kao i zadovoljavanje svih postulata ergonomije. Sjedi se povišeno, s odličnim pogledom na cestu. Vozačko sučelje nudi čisti klasiku, a uz doplatu je dostupan multimedijski sustav u koji ulazi navigacija, audio-sustav, kamera za vožnju unatrag i dakako poveći zaslon u boji osjetljiv na dodir.
Ponuda motora je oskudna i svodi se na atmosferski benzinac i potentniji turbo-dizelaš. Potonjeg smo već imali prilike isprobati u kombinaciji 4WD pogona na tehnološkom blizancu iz Citroena (link). Što se pak tiče benzinca možda najvažnija karakteristika je da se isporučuje isključivo u kombinaciji prednjeg pogona i pet-stupanjskog ručnog mjenjača. Potom svakako vrijedi reći kako razvija 117 KS i 154 Nm.
Ne zvuči previše uvjerljivo, no za svakodnevno korištenje je sasvim dovoljno. Ono što svakako veseli je potrošnja goriva, gotovo rekordno niska za ovu nišu automobilske ponude. Prosječnih 7,4 l/100 km sa sedmodnevnog testa doista zvuči impresivno, kao i činjenica da se uz smireniju vožnju može proći i s kojim decilitrom manje.
Na otvorenoj cesti i pod većim opterećenjem osjeća se nedostatak snage, posebno na duljim usponima i pretjecanjima kada je potrebno šaltanje u niži stupanj. Nedostatak šestog stupnja prijenosa već se lakše podnosi, zasmetati može tek buka motora izražena u režimu viših okretaja. U globalu 11,4 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i maksimalna brzina od 183 km/h upotpunjuju dojam o upotrebljivosti ovog modela.
Iako povišene karoserije ASX je na cesti zadržao dinamiku osobnog automobila. Predvidiv i pri naglijim promjenama smjera model zadržava korektnu udobnost i dovoljno osjećaja na upravljaču. Pohvalu upisujemo i na račun kočnica. Međutim središnja misao ostaje kako ASX evocira uspomene na nekadašnje automobila kada se užitak vožnje prepoznavao u jednostavnosti i predvidivosti, a ne filozofiranju kroz nepregledne mogućnosti podešavanja kojekakvih parametara.
>> Baza automobila: Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX u testnom izdanju koje predstavlja ulazni model ima akcijsku cijenu od 148.900 kn što ga svrstava uz bok glavnim konkurentima, prije spomenutom Qashqaiju i C4 Aircrossu, od kojih je istovremeno jeftiniji i opremljeniji. Već samim tima postaje pametan izbor za sve avanturističkog duha koje traže praktično, pouzdano i bogato opremljeno vozilo za svakodnevno korištenje s kojim će ponekad sići i na makadam.
Mitsubishi ASX |
|
Važnija serijska oprema (razina Invite): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Zračni jastuk za zaštitu koljena vozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
ABS + EBD + BA |
|
|
|
|
|
Hill Assist - pomoć pri kretanju na uzbrdici | |
AS&G - automatsko gašenje i startanje motora |
|
Prednja dnevna svjetla | |
LED stražnja svjetla | |
Sjedalo vozača podesivo po visini |
|
Senzor svjetala i kiše |
|
Tempomat |
|
Automatski klima uređaj |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Servo upravljač podesiv po visini i dubini |
|
Kolo upravljača presvučeno kožom |
|
Hlađeni pretinac ispred suvozača | |
Središnji naslon za ruke (sprijeda i straga) | |
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani i grijani retrovizori |
|
Audio-sustav (CD, MP3, 6 x zv) |
|
Kontrole audio-sustava na upravljaču |
|
Putno računalo (ekran u boji) |
|
USB/MP3/iPOD priključak |
|
LED rasvjeta u sjenilima sunca |
|
Dodatno zatamnjena bočna stakla |
|
Preklopiva stražnja klupa (60:40) |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
16" alu naplatci, gume 215/65 |
|
Dodatna oprema [kn] |
|
Metalik boja |
5.500 |
Clarion multimedija (navigacija/DVD/kamera za vožnju unatrag) |
10.000 |
Mitsubishi ASX 1.6 2WD Invite |
169.000 |
Cijena testiranog vozila |
184.500 |
Cijena s popustom (-20.100 kn) |
164.400 |
Akcijska cijena izvedbe 1.8 DI-D 2WD Intense Plus |
220.000 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati