Subaru ili BMW?
Foto: John Wycherley
NAKLON do poda za novi Subaru Impreza WRX STI, reli legendu koja dva desetljeća uništava zemljane i snježne staze i odvaja muškarce od dječaka.
Nova inačica STI odustala je od kompaktnog oblika i vratila se tradicionalnom trodijelnom obliku koji je, prema Subaruu, 40 posto krući od prethodnog modela. To je karoserijski oblik koji obiluje Imprezinim obilježjima – naplatci zlatne boje, plava boja, zračni otvor na prednjem kraju i stražnje krilo tako veliko i neuglađeno da svaki tinejdžer u radijusu od 20 kilometara spontano ejakulira.
Mehanički, novi STI sve je ono što i očekujemo od Subarua – 2,5-litreni četverocilindarski bokser s turbopunjačem razvija 305 KS koje prenosi sva četiri kotača kroz mnoštvo diferencijala i sustava prijenosa okretnog momenta.
Malo je automobila na svijetu koji bi na cesti američke zabiti mogli držati korak s Imprezom. Možda je jedan od njih BMW M235i, dotjerani njemački kupe koji nije reli automobil i koji se nikako ne osjeća kao kod kuće u području Big Indian Wildernessa.
Bilo kako bilo, već ste shvatili što slijedi, zar ne? Neizbježan zaključak bio bi da kad biste željeli juriti gorštacima prepunim cestama planine Catskill, uzeli biste Subaru, ne?
No, možda ipak ne biste. Serija 2 je, imajte na umu, ovogodišnja iteracija kupea serije 1. Usto, premda ima samo nekoliko konja manje od epskog modela 1M Coupe, novi 235i (redni šesterocilindarski motor s turbopunjačem i 326 KS) nije baš strelovito brz nego je malo mekši, prigušenije se glasa i prikladniji za svakodnevnu vožnju. Ukratko, trebao bi biti vrlo naporan za vožnju ovim cestama, ali on to nipošto nije.
Štoviše, nakon dvije minute vožnje shvaćam da je 235i pravo otkrivenje i vrlo jednostavan za brzu vožnju na ovoj cesti slabe trakcije kao i Subaru.
Cijelu priču pročitajte u prvom broju TopGear Hrvatska.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati