Buba se prestaje proizvoditi u Njemačkoj
VOLKSWAGEN Buba, poznata i kao VW Käfer ili Beetle, jedan je od najprepoznatljivijih automobila u povijesti automobilizma. Njezina jedinstvena silueta i jednostavan dizajn osvojili su srca milijuna vozača diljem svijeta. Ovaj članak istražuje povijest Bube, njezinu proizvodnju te završetak proizvodnje.
Ideja o narodnom automobilu (njem. Volkswagen) potječe iz 1933. godine, kada je Adolf Hitler izrazio želju za pristupačnim vozilom koje bi moglo prevoziti peteročlanu obitelj brzinom do 100 km/h i koštati manje od 1000 Reichsmaraka. Za realizaciju ovog projekta angažiran je Ferdinand Porsche, koji je razvio prototipove poznate kao Typ 60. Tijekom Drugog svjetskog rata proizvodnja civilnih vozila bila je ograničena, a tvornica u Wolfsburgu preusmjerena na vojnu proizvodnju.
Nakon završetka rata, 27. prosinca 1945. godine, pod britanskom upravom započela je serijska proizvodnja civilne verzije Bube. Britanski časnik Ivan Hirst imao je ključnu ulogu u ponovnom pokretanju proizvodnje, unatoč teškim uvjetima i nedostatku materijala. Do kraja 1945. godine proizvedeno je 55 vozila.
Tijekom 1950-ih i 1960-ih godina Buba je stekla globalnu popularnost. Do 1955. godine proizvedeno je milijun primjeraka, a 17. veljače 1972. godine Buba je postala najproizvođeniji automobil na svijetu, prestigavši Ford Model T s 15.007.034 proizvedene jedinice. Proizvodnja se odvijala u više od 19 zemalja, uključujući Njemačku, Brazil i Meksiko.
U Njemačkoj je proizvodnja Bube završila 19. siječnja 1978. godine, dok je posljednja klasična Buba proizvedena 30. srpnja 2003. godine u meksičkoj tvornici u Puebli. Time je ukupna proizvodnja dosegla 21.529.464 primjerka. Iako je proizvodnja završena, Buba ostaje ikona automobilizma i simbol razdoblja.
Volkswagen Buba nije bila samo automobil; postala je kulturni fenomen. Pojavljivala se u filmovima, bila je simbol hippie pokreta i inspiracija za brojne prerade. Njezina jednostavnost, pouzdanost i pristupačnost učinile su je omiljenom među različitim generacijama vozača.