Citroen Berlingo HDI 90 Medveščak: Maksimalna korisnost
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
SVOJEVRSNI pionir MPV segmenta na tržištu egzistira dugi niz godina uspješno odolijevajući sve brojnijoj konkurenciji, ali i novim trendovima pred kojima je tek da se dokažu. Tajna uspjeha Berlinga je u vještom kombiniranju dviju gotovo nespojivih uloga, poslovne (dostavne) i putničke, a nedavno obnovljen model tu je vezu doveo na još višu razinu.
Koncept tržištu predstavljen već daleke 1996. godine dosad je prihvatilo gotovo 1,5 milijuna korisnika, i to samo kad je Citroen u pitanju. Duhovni nasljednici Renaulta 4 i poglavito Citroena 2CV pokazali su se doraslima potrebama kako poslovnih ljudi, avanturista, ali i obitelji s malom djecom. Naravno, posebna priča bilo je uvođenje tzv. Multispace serije, putničke izvedbe modela izdašne opreme i visoke upotrebljivosti.
Posljednja generacija Berlinga u Multispace izdanju je redizajnirana polovicom godine kada je estetski usuglašena s ostalim nosiocima "kreativnih tehnologija". Automobil je sprijeda dobio novu masku s integriranim logom marke i LED dnevnim svjetlima, a ponuda je osvježena i novim nijansama karoserije, smeđom (Nocciola) i plavom (Belleîle).No, sve su to detalji koji će se odlično nadovezati na prokušanu osnovu. Ruku na srce, ipak se radi o dostavnom vozilu u putničkoj izvedbi.
Danak u estetskom smislu odnosi kutijasta karoserija, sada modernizirana u svojim uglovima, koja svoje kvalitete otkriva već u prvom kontaktu, odnosno prvom ulasku u vozilu. Krajnje olakšan pristup sjedalima nije rezerviran samo za putnike na prednjim sjedalima već je podjednako straga, gdje na svakom boku ulazak omogućavaju poveća klizna vrata. Naravno, izražena visina krovne linije tu je od velike koristi. Što se pak prtljažnika tiče kapacitet mu je dovoljan da proguta cjelokupnu pokretnu imovinu prosječne obitelji (675 - 3.000 l), pa čak i više. Ogromna podižuća vrata zaustavljaju se na nekih 190 cm visine kada mogu poslužiti i kao svojevrsna nadstrešnica dok ste recimo na pikniku u prirodi.
U svakom slučaju Berlingo je i dalje kralj prostranosti i praktičnosti. Novu razinu korištenja daju putničke primjese poput individualno podesivih sjedala u drugom redu, avionskih stolića u naslonima ili pak dodatnih pretinaca (krov, podnica, bočne stjenke, armatura,…). Ne treba napominjati da se sjedi visoko i dosta uspravno, kao i da su sjedala citroenovski (pre)mekana. Sama prednja armatura izrađena je od tvrde i otporne plastike, a donosi zadovoljavajuću ergonomiju i preglednost. Serijska oprema ove najopremljenije izvedbe je logično bogata, a doplatama se može dodatno individualizirati.
U svakodnevnom korištenju teško da će imati što zasmetati. Sve je podređeno upotrebljivosti, pa ukoliko se uzima u obzir da su trkački geni iskorijenjeni, Berlingo je vrlo ugodan suputnik u najrazličitijim mogućim uvjetima, od gradske vožnje, preko daljih putovanja do samog silaska sa asfalta. Postavljen na osnovi C4 Picassa ovaj će model pružiti punu potporu u svim varijacijama opterećenja.
Naravno, za rečene konstatacije postoji preduvjet uzornog porivnog stroja, a tu je dizelski HDI optimum. 1,6-litreni motor sa 92 KS i 230 Nm dostupan je kroz cjelokupnu gamu, a u Berlingu se brine da vlasniku ponudi potporu i pritom uzme minimalno. I doista, kako god Berlingo vozili potrošnja neće bitno prijeći granicu od 7 l/100 km. Na koncu mi smo prosjek spustili i na manje, a pritom smo rijetko kad izašli iz grada.
Testni Berlingo u Multispace Medveščak izvedbi pokretan dizelskim motorom stoji 149.700 kn, a s brojnim doplatama cijena raste na 166.200 kn. No, tu na scenu stupa Citroenov zastupnik koji nudi akcijski popust od čak 29.800 kn čime se cijena obara na 119.900 kn (testni:136.400 kn). Nadalje, osnovna izvedba putničkog Berlinga može se dobiti već za 95.900 kn.
>> Baza automobila: Citroen Berlingo Multispace
S obzirom da se radi o automobilu nenadmašnih karakteristika u pogledu prostranosti i polivalentnosti, cijena je i više no popularna. Berlingo je definitivno automobil kojeg se može brzo zavoljeti, pogotovo ako se odlučite za verziju istovjetnu testiranoj koja svojim mogućnostima zasjenjuje klasičnog kompakta, pa čak i šminkerske SUV-ove.
Citroen Berlingo Multispace |
|
Važnija serijska oprema (razina Medveščak): |
|
Zračni jastuk za vozača i suvozača |
|
LED dnevna svjetla | |
ABS+REF+AFU sustavi pomoći pri kočenju | |
Lijeva i desna bočna klizna vrata | |
Audio sustav (4 zv, MP3, komande na volanu) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjedalo vozača podesivo po visini |
|
Prednji naslon za ruke vozača i suvozača |
|
|
|
Branici i bočne letvice u boji karoserije | |
15" čelični naplatci, gume 185/65 R15 | |
Ukrasni poklopci kotača "Airflow" | |
Dodatna oprema [kn] |
|
Paket Senzor: |
4.100 |
Paket Automatska klima: |
4.300 |
Paket Modularnost |
5.200 |
Metalik boja |
2.900 |
Berlingo 1.6 HDI Medveščak |
149.700 |
Cijena testiranog vozila |
166.200 |
Cijena s popustom (-29.800 kn) |
136.400 |
Cijena bazne izvedbe (1.6i/70kW) |
95.900 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera (na dan 02.11.2012) |