Citroen DS3 1.6 THP Ultra Prestige: Korak više
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
CITREON je ponudu još uvijek najpopularnijeg modela iz sve brojnije DS obitelji obogatio dosad najluksuznijom izvedbom dostupnom isključivo u kombinaciji s najsnažnijim motorom u gami.
Već smo u prvom susretu s Citroenovim DS3 (link) prihvatili tezu kako se radi o vizualno vrlo ugodnom novitetu, možda najboljem u sezoni kad je marka obilježavala svoj 90. rođendan i kretala u značajne promjene filozofije poslovanja. Već nakon nekoliko kilometara konstatirali smo kako još veću ugodu pričinjava vožnja. Pomalo neočekivano za jedan Citroen, pogotovo kad pod pojmom vožnja podrazumijevamo puno zavoja, još više akcije i potpuni audio-vizualni doživljaj u sjećanju. Upravo tako, DS3 dobro izgleda, još bolje zvuči, a najbolji je kad ga se vozi.
Tko bi rekao da je ovaj model uopće nastao na osnovi veliko serijskog C3. Tvrd i predvidljiv u zavoju, snažnog ubrzanja i vrhunskih kočnica DS3 spada u red boljih šminkera-trkača. A sada se još k tome nameće visokim stilom objedinjenim iza imena Ultra Prestige.
Iako šminkerski sređen već u osnovnoj izvedbu, u Citroenu su shvatili da njihov esteta može ponuditi još više. Posebno u unutrašnjosti koju se može srediti po uzoru na najbolje. A u ovom slučaju to je bijelom kožom presvučena prednja armatura s trodimenzionalno otisnutim logom DS serije.
Tu su i sjedala presvučena dvobojnom kožom, s posebnim uzorkom za koji proizvođač tvrdi da sliči narukvici. Kako god, no kabina DS3 je uređena do najmanjeg detalja. Istina, poneki od njih je malo šlampavo izveden, no u konačnici možemo rezimirati kako ovako uređen interijer rijetko tko ne bi poželio.
Pogotovo kada svemu pridodamo bogatu opremu, sada upotpunjenu naprednom navigacijom i nama još privlačnijim audio-sustavom s dodatnim zvučnikom i visokom kvalitetom reprodukcije zvuka.
Naravno, sva ostala oprema je serijska, bilo sigurnosna, ili pak ona čija je namjena ugoda svih putnika. Na popisu doplate nije ostalo ništa, osim možda rezervnog kotača smanjenih dimenzija, ili pak metalik boje.
Da, ovdje nije potrebno doplatiti ni produljeno jamstvo, koje sada obuhvaća do 70.000 km ili tri godine. Moglo je i više, no i ovo je solidno da ulije više povjerenja u francuski brand.
Ako ćemo pak o komociji možemo samo ponoviti da sprijeda ima mjesta u izobilju, dok je straga nešto skučenije. I pristup stražnjoj klupi je nešto teži, pa primjerice smještanje većeg predmeta, kurpulentnijeg putnika ili recimo dječje sjedalice zahtijeva nešto gimnastike.
Prtljažnik osnovnog kapaciteta zadovoljavajućih 285 litara moguće je povećati obaranjem stražnjeg naslona. Nešto viši utovarni rub je u vozilu ovog kalibra i namjene teško okarakterizirati kao nedostatak.
Status najsnažnijeg motora u ponudi modela drži opetovano hvaljeni 1,6 THP sa 156 KS i 240 Nm usuglašen sa šest-stupanjskim mjenjačem. Ovdje ćemo odmah pohvaliti dobro odmjereni ručni mjenjač, a potom i prateću mehaniku, što se, ruku na srce, kod "francuza" teško nalazi. S jedne strane odlični podaci o ubrzanju (0-100 km/h za 7,2 s) i maksimalnoj brzini (214 km/h), te s druge solidna prosječna potrošnja (8,7 l/100 km) jasno daje do znanja kako se radi o vrlo poželjnoj motorizaciji.
Sve rečeno potvrđuje našu konstataciju kako je Citroen sa ovim modelom uspio povezati relijašku tradiciju s visokim stilom nekih od povijesnih DS automobila.
>> Baza automobila: Citroen DS3
Citroen DS3 starta cijenom od 113.500 kn, no za pravi užitak u vožnji potrebno je ići do razine od primjerice 149.150 kn koliko stoji bogato opremljena izvedba s 1.6 THP benzincem. A tražite li vrhunski stil morat ćete izdvojiti dodatnih 33.500 kn i pritom imati na umu kako u tom slučaju nije moguće izabrati dizelsku izvedbu. No na kraju, možda je tako i bolje.
Kako god izabrali, linija DS definitivno donosi ono najbolje iz Citroena po pitanju stila, a vjerojatno i kada govorimo o performansama i kvaliteti izrade.
Citroen DS3 |
|
Važnija serijska oprema (razina Ultra Prestige): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese sprijeda i straga | |
Tempomat i limitator brzine |
|
|
|
|
|
Pomoć pri parkiranju straga | |
Senzor kiše i svjetala | |
LED dnevna svjetla | |
Grijani i el. preklopivi retrovizori |
|
Elektrokromni unutrašnji retrovizor |
|
Automatski klima uređaj (bijeli LCD ekran) |
|
El. podizači stakla sprijeda |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Progresivni servo upravljač |
|
Upravljač podesiv po visini i dubini |
|
Sportska sjedala | |
Sjedala koža: Club Crescendo bijelo/crno u obliku narukvice sata i 3D natpis DS | |
Prednja sjedala podesiva po visini, grijana | |
Prednji središnji naslon za ruke |
|
Navigacija eMyWay + USB + eTouch |
|
Putno računalo |
|
Hifi Light + USB box + Bluetooth |
|
Preklopiva stražnja klupa (2/3:1/3) |
|
Osvježivač prostora |
|
Dio armaturne ploče presvučen bijelom kožom s |
|
Tepisi (sprijeda i straga) Ultra Prestige |
|
Dodatno zatamnjena bočna i stražnje staklo |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Dvobojna karoserija + krovni spojler |
|
Vanjska dekoracija Ultra Presige |
|
Set za krpanje guma |
|
17" alu naplatci "Bellone", gume 205/45 |
|
Produljeno jamstvo - 3 godine (70.000 km) | |
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Dvobojna karoserija: |
2.693 |
DS3 1.6 THP Ultra Prestige |
182.650 |
Cijena testiranog vozila |
185.343 |
Cijena bazne izvedbe (1.4 Chic) |
113.150 |
Cijene i opis modela su informativnog karaktera |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati