Kia je razvalila: EV6 je brz kao Porsche, a puni se za 18 minuta!
KIA PREDSTAVLJA svoj prvi potpuno električni model koji plijeni pažnju izgledom, ali i vrhunskom tehnologijom.
Tek su se slegli dojmovi oko Hyundaijevog Ioniqa, a iz Koreje nam dolazi još jedan atraktivan novitet. I ovaj je električan, ali i dovoljno napredan da uzdrma tržište, baš kao što su to napravili neki Kijini prijašnji modeli, počevši od Ceeda preko Sportagea do opakog Stingera.
EV6 nastupa kao glasnik novih vremena u Kiji. S potpuno novim dizajnerskim izrazom pod sloganom "Movement that inspires" (Pokret koji inspirira) Kia donosi 800-voltnu tehnologiju punjenja, a to u prijevodu znači sam svjetski vrh po pitanju performansi. Prvi je to model napravljen na novoj platformi za baterijska električna vozila (BEV).
Kompaktni crossover izvanserijskog komfora
O kakvom vozilu je riječ najbolje govore sljedeći podaci. EV6 GT ubrzava do 100 km/h za samo 3.5 sekundi, maksimalna brzina je 260 km/h, a spomenuto 800 V punjenje omogućava da se baterija puni s 10 na 80% za svega 18 minuta, odnosno 100 km dosega punjač osigura za četiri i pol minute.
EV6 nije ogroman. U duljinu mjeri 4.68 m, širok je 1.88 m, a visok 1.55 m, što znači da je osjetno manji i od Sorenta. Usprkos kompaktnim vanjskim dimenzijama, 2900 milimetara dug međuosovinski razmak u kabini pruža puno prostora, kao što ga nude srednje veliki sportski terenci.
Kabinom dominira infotainment ekran, a moderno skrojen interijer je većim dijelom izrađen od recikliranih materijala. Odličnoj prostranosti doprinosi i prtljažnik od 520 litara zapremine, a tu je i prednji prtljažnik kapaciteta 52 litre kod 2WD izvedbe i 20 litara kod AWD inačice.
Ubrzanje poput Porschea
Na raspolaganju su dvije baterije, veća od 77.4 kWh i manja od 58 kWh. GT-line se nudi s obje baterije, dok je GT dostupan isključivo s većom.
Izvedba s kapacitetom baterije od 58 kWh omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6.2 sekunde. Ova izvedba s elektromotorom snage 125 kW (170 KS) i 350 Nm ima zadnji pogon, dok AWD izvedba ima dva elektromotora, koji na prednji i zadnji par kotača prenose 173 kW (235 KS) i 605 Nm.
Baterijski sklop kapaciteta 77.4 kWh s elektromotorom snage 168 kW (229 KS) i 350 Nm prenosi snagu preko zadnjih kotača, dok AWD izvedba na prednje i zadnje kotače prenosi 239 kW (325 KS) i 605 Nm te postiže 100 km/h za 5.2 sekunde uz doseg od 510 km.
EV6 GT, opremljen s dva elektromotora ukupne snage 430 kW (585 KS) i 740 Nm, ubrzava do 100 km/h za 3.5 sekundi i dostiže najveću brzinu od čak 260 km/h. Sa softverskim dodatkom elektronskog diferencijala s ograničenim proklizavanjem vozači mogu uživati u pouzdanom nadzoru i dinamičnoj vožnji te upravljivosti u svim uvjetima vožnje.
Napredne tehnologije
I ovdje se nudi funkcija V2L pa baterija auta može isporučivati do 3.6 kW snage, što je dovoljno struje za istovremen rad 55“ televizora i klima uređaja u više od 24 sata. Sustav također može puniti i drugo električno vozilo. EV6 može vući prikolicu do 1600 kg.
Od naprednijih dodataka tu je najnovija generacija učinkovite toplinske pumpe koja koristi otpadnu toplinu iz sustava hlađenja vozila. To omogućava da automobil na -7 °C može pružati 80% dometa koji je inače raspoloživ na 25 °C.
Dostupna je i najnovija generacija Kijinog pametnog regenerativnog kočenja kojim se upravlja ručicama iza upravljačkog obruča, što vozačima omogućava brzo i jednostavno usporavanje vozila i rekuperaciju kinetičke energije za dostizanje maksimalne učinkovitosti te posljedično dužeg dometa. Vozači mogu birati između čak 6 nivoa regenerativne kočione sile (bez, 1 do 3, i-PEDAL ili auto način), a sličan sustav već smo mogli iskusiti na, primjerice, Outlanderu PHEV.
Visokotehnološki infotainment sustav uključuje 2 ekrana od 12 inča. Zakrivljeni ekrani imaju tanke ploče sa slojem filma koje koriste novu strukturu i naprednu tehnologiju kako bi smanjile utjecaj svjetla. EV6 donosi i AR tehnologiju koja se prikazuje na head-up zaslonu, koji projicira putne informacije na vjetrobranskom ekranu u vozačevom vidnom polju. Sustav prikazuje upozorenja asistencijskog sustava (ADAS), detalje o brzini vozila i detaljnija navigacijska uputstva (turn-by-turn).
Na raspolaganju je i Meridian surround audio sustav s 14 zvučnika, prvi koji je namijenjen Kijinim električnim vozilima s ciljem pružanja zaista izuzetnog zvučnog iskustva. Ne treba napominjati da je Kia ugradila sve danas uobičajene sustave asistencije, uključujući sustave održavanja brzine, razmaka i pozicije u voznoj traci, kao i sustav daljinskog parkiranja.
Električni napad
EV6 je prvi od 11 BEV-a najavljenih do 2026. godine kojima Kia kreće u ostvarenje plana prema kojem će baterijska električna vozila, plug-in hibridna (PHEV) i hibridna (HEV) vozila do 2030. godine predstavljati 40 posto Kijine ukupne prodaje, s godišnjom prodajom od 1.6 milijuna primjeraka.
Kia EV6 će se proizvoditi u Južnoj Koreji. Prodaja na izabranim tržištima počinje u drugoj polovici ove godine, a na nekim tržištima online rezervacije su moguće već od 30. ožujka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati