EU uvela carine za kineske električne aute. Peking bijesan, najavljuje žestoke mjere
KINA "ne priznaje i ne prihvaća" zaključak istrage i poduzet će "sve potrebne mjere" kako bi zaštitila legitimna prava i interese kineskih tvrtki, rekao je za Global Times glasnogovornik ministarstva trgovine nakon što je u utorak, 29. listopada, Europska komisija zaključila istragu uvođenjem konačnih kompenzacijskih carina na uvoz električnih vozila na baterije proizvedenih u Kini na razdoblje od pet godina. Odluka je stupila na snagu jučer.
"Priroda istrage je nepošten trgovinski protekcionizam prerušen u takozvano ‘pošteno tržišno natjecanje’", ističu u kineskom ministarstvu. I Kineska gospodarska komora u EU (CCCEU) poručila je u izjavi za Global Times da je duboko razočarana odlukom Europske komisije o "protekcionističkoj mjeri" uperenoj protiv kineskih električnih vozila, prenosi Forbes.
Obustava ulaganja u zemlje EU koje su glasale za carine?
Ministarstvo je na zatvorenom sastanku 10. listopada sugeriralo predstavnicima kompanija da se obustave ulaganja u zemlje EU koje su glasale za carine, rekli su upućeni izvori za Reuters. Ohrabrivali su kompanije na ulaganja u zemlje protivnice carina i sugerirali štedljivost u zemljama koje su na glasanju bile suzdržane.
Njemačka je na glasanju početkom listopada pokušala okupiti potrebnu većinu za blokadu odluke, ali pridružile su joj se samo Mađarska, Slovenija, Slovačka i Malta. Prijedlog Komisije podržale su, prema navodima neimenovanog izvora za Reuters, Francuska, Poljska, Italija, Nizozemska, Irska, Latvija, Litva, Estonija, Bugarska i Danska.
Hrvatska je bila suzdržana, što je za Forbes Hrvatska potvrdilo i Ministarstvo europskih i vanjskih poslova, kao i Belgija, Češka, Grčka, Španjolska, Cipar, Luksemburg, Austrija, Portugal, Rumunjska, Švedska i Finska.
Na sastanku su po navodima izvora sudjelovali i predstavnici nekoliko stranih proizvođača automobila.
Kineski Geely odbio komentirati
Kineski proizvođač automobila Geely odbio je komentirati navode, a SAIC, BYD i ministarstvo trgovine nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da ih komentiraju. Italija i Francuska spadaju u skupinu zemalja EU koje pokušavaju privući kineska ulaganja, ali istodobno upozoravaju da bi "poplava" jeftinih kineskih električnih vozila mogla ugroziti domaću industriju.
Kineski SAIC, drugi po veličini kineski izvoznik automobila, trenutno bira lokaciju za tvornicu električnih vozila u Europi, a odvojeno namjerava u Francuskoj otvoriti centar za dijelove kako bi podmirio potražnju za automobilima marke MG. Francuska vlada nije odmah odgovorila na upit Reutersa da komentira te podatke.
BYD gradi tvornicu u Mađarskoj
Talijanska vlada pregovara s kineskim Cheryjem o potencijalnim ulaganjima, a razgovara i s drugim kineskim proizvođačima automobila, uključujući Dongfeng Motor. Talijansko ministarstvo industrije odbilo je komentirati. Dongfeng i Chery nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju te informacije.
BYD pak gradi tvornicu u Mađarskoj, koja je glasala protiv carina. Razmatraju istodobno preseljenje europske središnjice iz Nizozemske u Mađarsku zbog problema s troškovima, rekla su dva upućena izvora. Kompanijama je na sastanku rečeno i da bi trebale izbjegavati odvojene razgovore s europskim vladama o ulaganjima i da surađuju kako bi pregovarali zajedno, rekli su izvori.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati