FOTO Dacia predstavila novi Duster
DACIA je trenutno pravi hit na europskom tržištu, a sad je dobila i bitnu novost.
Dacia Sandero trenutno je najprodavaniji model na Starom Kontinentu, dok vremešni Duster drži 15. mjesto. Svake minute u Rumunjskoj se proizvede jedan primjerak Dustera, a u ovih 13 godina na ceste ih je stiglo preko 2.2 milijuna.
Dacia otkriva izgled novog modela. Nema sumnje, u pitanju je prijepis viđenog s koncepta Bigster, prikazanog 2021. godine, a vjerojatno je jedina ozbiljna razlika u dimenzijama.
Duster u dužinu mjeri 4343 mm, što znači da je zadržao kompaktne gabarite prethodnika. Sad je, pak, postavljen na napredniju CMF-B platformu, a to, između ostalog, donosi i više prostora. Primjerice, kapacitet prtljažnika povećan je za 6 posto, na 472 l.
Dobra je vijest i da krov i nosači smiju preuzeti do 80 kg opterećenja. No prave promjene dogodile su se u kabini. Osjetno moderniji dizajn prednje armature preuzima digitalni potpis i središnji zaslon od 10.1 inča, ali uz "terenski" izgled i već prihvaćena praktična rješenja, poput integriranog nosača za mobitel.
Nema dizelaša
Prva vijest za neke će biti da više nema odličnog 1.5 dCi dizelaša, a za druge da će Duster u ponudi imati hibridni pogon. Dolazi iz Joggera, a čini ga 1.6 atmosferac s dva elektromotora i baterijom kapaciteta 1.2 kWh. Duster Hybrid 140 troši do 20 posto manje goriva na otvorenom i čak 40 posto u gradskoj vožnji. Procjenjuje se da će u gradu ovaj Duster do 80 posto vremena voziti na struju.
Najsvestranija je jedinica s 1.2 turbobenzincem s Miller kružnim procesom (TCe 130), koji preuzima formu blagog hibrida s baterijom od 0.8 kWh. U Daciji kažu da je potrošnja niža 10 posto u odnosu na ekvivalentni benzinac, a nudit će se i u 4x4 izvedbi.
Ono što će mnoge zanimati je benzinac s plinskom instalacijom. Da, ECO-G izvedba ostaje, a s tankom benzina i plina od po 50 litara sada ima doseg i do 1300 km. Naglasimo da je spremnik ispod prtljažnika pa ne utječe na kapacitet tovarnog prostora.
Terenska svojstva
Svi koji se brinu oko manevarskih svojstava na terenu mogu biti relativno mirni. Za početak recimo kako je podnica na 217 mm, a u ponudi će biti AWD model. Prolazni kut je 31°, a silazni 36°. Model nudi pet modova rada (Auto, Snow, Mud/Sand, Off-Road, Eco).
Čitava je karoserija zaštićena od lakših udaraca i ogrebotina. Bočna zaštita spaja zaštite blatobrana s prednjim i stražnjim odbojnicima tvoreći zaštitni pojas. Velike zaštitne obloge, ugrađene ispod odbojnika, štite podvozje vozila.
Oni avanturističkog duha trebaju znati kako više neće morati spavati u šatoru na krovu. Kao na Joggeru, u ponudu dolazi Paket Sleep (3 u 1 kutije s velikim ležajem dužine 1.9 m i širine do 1.3 m).
Prije nego što doznamo cijene, treba spomenuti da Dacia nudi četiri razine opreme. To su Essential, Expression, Extreme i Journey.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati