FOTO Iznenada predstavljen redizajn najprodavanijeg električnog auta na svijetu
NAJPRODAVANIJI električni automobil na svijetu Tesla Model Y već dugo čeka osvježenje dizajna i ažuriranje karakteristika kako bi ostao konkurentan novim električnim rivalima.
Redizajn kodnog naziva Juniper predstavljen je iznenada i bez velike pompe na Teslinoj internetskoj stranici za kupce u Kini. Obnovljeni Model Y sada ima privlačniji izgled u odnosu na prethodni model, a najveća novost su još aerodinamičniji prednji branik i nova prednja svjetla, koja se stapaju u svjetlosnu traku koja se proteže cijelom širinom poklopca prednjeg prtljažnika.
Stražnji dio dobio je sličan dizajnerski tretman sa stop-svjetlima koja se pružaju cijelom širinom automobila. Ostala dizajnerska ažuriranja su suptilna, a same proporcije Modela Y ostale su nepromijenjene.
Brojne novosti u unutrašnjosti
Unutrašnjost je također doživjela potrebna poboljšanja. Na fotografijama se vidi da su mnoge novosti, koje su već implementirane u Model 3, sada prisutne i u Modelu Y.
Te novosti uključuju ventilirana prednja sjedala, redizajnirani volan te ekran za putnike na stražnjim sjedalima. Stražnji ekran služi kao panel za kontrolu klime, ali i kao zaslon za zabavu, s mogućnošću igranja igara i gledanja videosadržaja.
Iako na Teslinoj kineskoj internetskoj stranici nije navedeno, pretpostavlja se da je novi Model Y također dobio kvalitetnije materijale i bolju zvučnu izolaciju, slično kao što je to učinjeno na Modelu 3.
Specifikacije za ostala tržišta još nisu objavljene, a pogonski sklop i baterija ponuđeni u kineskoj varijanti mogu se razlikovati od onoga što će kompanija ponuditi na drugim tržištima. Na primjer, u Kini nije dostupan Performance paket opreme, dok je taj model popularan u Sjevernoj Americi, gdje će najvjerojatnije ostati u ponudi.
Dvije izvedbe
Redizajnirani Model Y će u početku biti dostupan u dvije izvedbe. Osnova će biti verzija RWD sa stražnjim pogonom, a iznad nje će se smjestiti Long Range AWD s dva motora i pogon na sve kotače. Tesla nije objavila kapacitete baterije, ali WLTP doseg se procjenjuje na 466 km za RWD i 551 km za Long Range AWD verziju.
Ove brojke su 11 km i 18 km veće u usporedbi s ekvivalentnim verzijama modela na odlasku. Maksimalna brzina punjenja ostaje nepromijenjena na 250 kW, što je dovoljno da se za 15 minuta napuni struja potrebna za 266 kilometra dosega, piše Autostart.
Iako još nisu objavljeni podaci o snazi, obje verzije su brže nego prije. RWD obavlja sprint od 0 do 100 km/h za 5.9 sekundi, što je sekundu brže, a Long Range AWD treba 4.3 sekunde, sedam desetinki brže. Kod oba modela najveća je brzina elektronički ograničena na 201 km/h, što znači da je Model Y sporiji nego što je bio.
U Australiji, RWD oprema ima cijenu od 63.400 australskih dolara (38.100 eura), dok Long Range AWD košta 73.400 australskih dolara (42.100 eura). Očekuje se da će uskoro biti objavljene cijene i detalji za europska tržišta.