FOTO Lancia Delta Evo-e je ljepša i bolja strana elektromobilnosti
LANCIA Delta Evo-e je električna inkarnacija legendarnog automobila, a promovira je jedna druga relijaška legenda.
Iza projekta električne Delte Integrale stoji malo poznati GCK Exclusiv-e, a čiji je promotor ili kako se to danas voli reći ambasador Didier Auriol, legenda WRC-a i svjetski prvak iz 1994. godine. Auriol je isprobao automobil i sudeći po snimkama jako je zadovoljan njime. Uostalom, on se četiri sezone družio s Deltom pa je i mjerodavan sjesti za upravljač novog automobila.
Konverziju Delte u svojevrsni electromod potpisuje Guerlain Chicherit, vlasnik tvrtke koji je odlučio proizvesti točno 47 primjerka ovog automobila. S dizajnerskog stanovišta većina obožavatelja bi odmah potpisala prazan ček i naručila auto. Najkraće rečeno, Giugiaro je napravio odličan posao i najbolje je ništa ne dirati.
Unutra tek nužne promjene. Alcantara i Momo volan u kombinaciji Recaro sjedala su zaslužni za povratak u 1980-e koje ne može pokvariti ni zaslon Infotainmenta kojeg potpisuje Alpine, a ima mogućnost "pospremanja" daleko od očiju.
Umjesto klasičnog benzinca ugrađen je elektromotor što objašnjava izostanak ispušnih topova straga. Maksimum koji daje struja je 200 KS i 350 Nm, odnosno 122 KS i 200 Nm kontinuirane snage. Zvuči na prvu malo, ali je sasvim u skladu s originalom.
Razuman odabir elektromotora optimalne snage omogućio je ugradnju relativno male baterije kapaciteta tek 29 kWh. Ali i to je dovoljno za 200 km autonomije, dok masa vozila iznosi tek 1440 kg ili samo 100 kg više od originala. Stoga valja vjerovati da 100 km/h postiže za 6.6 sekundi.
Vozilo je čvršće od originala, povećan je trag kotača, a ovjes je dodatno unaprijeđen. Nove su i kočnice s diskovima promjera 306 mm sprijeda i šest-klipnim čeljustima. I sad ono najbolje: pet-stupanjski ručni mjenjač je i dalje tu, kao i pogon na sve kotače s omjerom 47:53 u korist stražnje osovine.
Za one zahtjevnije korisnike GCK Exclusive-e je pripremio Evo-e Rallye izvedbu s Martini oznakama limitiranu na svega 11 primjeraka. Šasija je od aluminija, detalji od karbona, a u kabini Sparco sjedala. Masa je manja, a automobil još živahniji.
Cijena nije poznata, ali je sasvim sigurno da će nova Lancia delta moći bolje od ovoga.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati