FOTO Legendarne sportske limuzine od kojih i danas staje dah
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Silverstone Auctions
ZLATNO doba sportskih limuzina je debelo iza nas, no nekih se još uvijek prisjećamo s nostalgijom.
Potkraj 1980-ih gotovo svaki europski proizvođač je nudio bar jednu sportsku izvedbu svoje popularne limuzine. I svaka od njih je bila na svoj način posebna, bilo da govorimo o Peugeotu 405 (T16), Ford Sierri ili Lotus Omegi. Da, tada M, RS i AMG nisu bile jedine oznake koje su izazivale strahopoštovanje na cesti.
Ford Sierra
Legendarna Fordova limuzina lansirana je početkom 1980-ih, a u svojoj je postavi imala nekoliko karoserijskih izvedbi i jednako toliko specijalnih izvedbi. Osim 4WD i V6 izvedbe, bila je tu i Cosworth inačica kao vrhunac koji i danas opčinjava Fordove obožavatelje.
Konkretan primjer na fotografijama je Sierra RS500, jedna od 500 proizvedenih. Iako je nastala 1987. godine, i danas, na pragu statusa oldtimera, izaziva strahopoštovanje. S karakterističnim stražnjim krilom i 2.0 benzincem obogaćenim Garrettovom turbinom raspolaže s 227 KS i 277 Nm. U relijaškom izdanju davala bi i više od 500 KS, no i ovakva je Sierra bila i ostala nezaustavljiva. 100 km/h je uhvatila za 6,2 sekundi i postizala 246 km/h. A zahvaljujući temeljitoj obnovi Cosworthovog stručnjaka, to može i danas. Automobil s oko 17.000 km je prava poslastica, a potkraj mjeseca će biti ponuđen na aukciji.
Očekuje se da će postići cijenu od oko 100.000 GB.
Opel Omega
Nasljednik Rekorda nosio je oznaku Omega, a u Britaniji se i dalje prodavao kao Carlton. I da, u to vrijeme Opel je još uvijek znao raditi prave sportaše, a u ovom slučaju je posao odradio s Lotusom. I stvorena je najbrutalnija izvedba limuzine o kojoj se i danas govori s velikim poštovanjem.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
I dok Ford ima Cosworth izdanje Scorpia, Opel je imao Omegu. I to kakvu. Pokretana 3.6 šestakom iz Senatora, ali u twin turbo konfiguraciji raspolagala je s nevjerojatnih 382 KS i 568 Nm. Osim temeljitih modifikacija, ugrađen je i ZF-ov mjenjač iz Corvette ZR-1, jedini u GM-ovoj ponudi koji se mogao nositi s ogromnim vrijednostima momenta.
Lotus Omega je 100 km/h uhvatila za 5,5 sekundi i postizala 283 km/h, više od ikoje limuzine u to vrijeme. Nadalje, manevar 0-160-0 km/h odrađivala je u 17 sekundi, a tada je bolje mogao samo jedan automobil - Ferrari F40. Jedan od najposebnijih automobila 1990-ih stajao je nemalih 48.000 GBP, a takav primjerak s tek nešto više od 7.000 km bit će ponuđen na aukciji.
U ovom slučaju cijena bi mogla ići i do više od 65.000 GBP.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati