FOTO Nekad "Genšer", danas EQS: Ovo je najatraktivniji Mercedesov model
DANAŠNJI trendovi u autoindustriji kažu da vam treba električni model SUV segmenta s povećim infotainmentom i što više sustava asistencije. Mercedes nudi upravo to, ali na bar stepenicu višoj razini.
U pitanju je EQS SUV, a kada ime završava slovom S, znate da bolje u Mercedesu ne može. Električne SUV-ove smo upoznali kroz manje verzije (EQA, EQB, EQC), a sada je red na najvećeg i najboljeg. Nebitno je doživljavate li ga kao podignuti EQS ili električni GLS, jasno je kako su ovdje kriteriji bili na najvišoj razini.
Prepoznatljiv izgled kojem smo nedavno svjedočili i na limuzinskim izvedbama EQE i EQS donosi moderan nastup i izraženu aerodinamiku. Ispod lima je pak najbolje što se na komercijalan način može ponuditi tržištu iz izloga elektropogona.
Tako EQS SUV starta izvedbom sa stražnjim pogonom. Druga, ekskluzivnija, donosi 4Matic pogon, i to s Torque Shift intuitivnom i konstantnom optimizacijom raspodjele pogonskog momenta između osovina. Slabiji 450+ dakle nudi 355 KS i 568 Nm, alu u 4Matic inačici daje više momenta - 800 Nm. Top verzija 580 4MATIC daje 536 KS i čak 858 Nm, a prosječno troši 20-24 kWh/100 km.
Dobra je stvar da se obje izvedbe jednako pune. Od 10 do 80% baterije će se napuniti za samo 31 minutu na DC punjaču snage 200 kW. S druge strane spektra je AC punjenje za koje je potrebno gotovo pola dana, odnosno 11 sati.
Prevedemo li sve u kilometre dosega, jedno punjenje baterije dostatno je za 600 km po WLTP-u, a 15 minuta punjenja pruža dodatnih 300 km. Zvuči odlično, ali ipak je to osjetno manje od limuzine koja će prijeći 170 km više.
Pogađate, oprema je prvoklasna pa tako ponuda kreće digitalnim kokpitom s 12.3-inčnim zaslonom vozača i još većim 12.8-inčnim zaslonom infotainmenta. U ponudi je i MBUX Hyperscreen koji digitalizira cijelu prednju armaturu, a čine ga tri zaslona pod jednim transparentnim pokrovom.
Govorimo o mrcini dužine 5.13 metara pa ne treba čuditi što se nudi i verzija sa sedam sjedala. Još bolje je da i tada ima tovarni prostor zapremine 565 litara. Ipak ne očekujte čuda, pa tako jedan njemački magazin naglašava kako u trećem redu sjedala više prostora nudi BMW X7, ali i nekoliko puta jeftinija Dacia Jogger.
Mercedes je obznanio kako EQS SUV u prodaju kreće krajem godine, a zato cijene još nisu poznate. Pretpostavlja se kako će početak ponude biti na bar 120.000 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati