FOTO Povratak legende: Nova Lancia Stratos ima Ferrarijevo srce i kreće u proizvodnju
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: New Stratos
LANCIA Stratos je jedan od najslavnijih automobila u povijesti, a sada se nakon četiri desetljeća posta vraća na scenu.
Naravno, novi Stratos osim imena malo toga dijeli s nekoć slavnom markom, ali će zato vizualno i tehnički biti na tragu originala koji je itekako obilježio 70-e. I dok je za original zaslužan Bertone koji je majstorski odradio posao osmišljavanja nasljednika Fulvije, novi Stratos potpisat će karoserista Manifattura Automobili Torino ili kraće MAT.
Iako je koncept predstavljen 2010. godine konačni automobil ćemo vidjeti tek sada, odnosno idućeg mjeseca u Ženevi.
Sličnosti i razlike
Originalni Stratos proizvodio se od 1973 do 1978. godine, a proizveden je u 492 primjerka. Novi će se proizvoditi u osjetno manjoj nakladi, navodno svega 25 primjeraka, a cijena će prelaziti 600.000 eura, što u prijevodu znači da je barem dvostruko skuplji od originala.
Kad je 2010. godine predstavljen koncept novog Stratosa, on je opet tehničku inspiraciju našao kod Ferrarija. Osnova je bio F430, a isti je model poslužio kao donor motora, 4.3 V8 snažnog 540 KS. No duh Enza Ferrarija se vratio i odlučio obustaviti suradnju, baš kao što je to bio slučaj 1970-ih kad je Ferrari prodao zadnjih 500 V6 motora, ali tek nakon što je proizvodnja modela Dino obustavljena.
U službenom priopćenju su zasad vrlo tajnoviti i ne otkrivaju izvor tehnologije, ali gotovo sigurno je da dolazi iz Ferrarija. Jednostavno, sve drugo ne bi bilo dostojno pravog remakea. MAT je tako za američki Jalopnik doista potvrdio kako će Ferrari F430 biti osnova automobila, ali će biti detaljno modificiran.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
I obećavaju tri izvedbe, a među njima je i vrlo zanimljivo Safari izdanje. Ostala dva su GT trkač i superauto za svakodnevnu upotrebu. 3,3 sekunde za sprint do 100 km/h i minimalno 275 km/h je ono što treba očekivati.
Međutim, ono bitno je da će novi Stratos zadržati gene izvornika, savršene linije i proporcije koje je Marcello Gandini iscrtao vjerojatno i ne znajući da je stvorio jedan od najslavnijih automobila u povijesti. S više no kompaktnim mjerama, manje od 900 kilograma na vagi i Ferrarijevim motorom Stratos je bio i ostao najbolji alat za ispravljanje zavoja, kako tada tako i danas.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati