Idealan u gradu, odličan i na putovanju: Testirali smo Clio s plinskom instalacijom
NAKON testa možemo reći samo da je čudo što ovakva kombinacija nije popularnija na našem tržištu.
Kombinacija klasičnog benzinskog motora i plinske instalacije je još uvijek najisplativija opcija, a u to smo se uvjerili testirajući nekoliko modela iz Renault Nissan alijanse. Nakon plinskih Dacija na red je došao Clio, a priča je gotovo identična.
Dakle, tvornička instalacija je izvedena kao na prethodnoj generaciji Sandera. Spremnik je na poziciji rezervnog kotača i ima volumen od oko 32 l u koji uđe nekih 28 litara plina. Sustav za punjenje je odmah do mjesta za točenje benzina, dok status i količinu plina pratite pomoću već poznate lampice s integriranom tipkom za izbor tipa goriva.
Popis promjena završava izbacivanjem putnog računala iz opreme, pa ostajete zakinuti za neke informacije. Međutim, kad vidite mjesečne troškove goriva to će vam biti nebitno. Uz trenutne cijene plina računajte da ćete 100 km prelaziti redoviti za manje od 40 kn, što su vrijednosti koje niti jedan drugi konvencionalni pogon ne može ponuditi. I pritom računajte da troškovi održavanja nisu bitno skuplji – možda nekoliko stotina kuna godišnje.
Barem ne po toj cijeni koja je neznatno viša od benzinske opcije. A pritom kao kod Dacije, 1.0 TCE daje čak više – poznatih 100 KS i 160 Nm. Ponovimo kako instalaciju Landi Renzo plina rade naši susjedi u Revozu gdje se Clio i proizvodi. I to gotovo da i ne naplaćuju.
A što se dosega i isplativosti tiče računajte da ćete s jednim spremnikom od 28 litara plina prijeći preko 300 km, odnosno ostvariti potrošnju od 8 l/100 km. A to je onih 40-ak kuna koje smo već spomenuli. Nenadmašno! Vozite li pak na benzin trošit ćete nekih 6.5 l/100 km, odnosno u kunama dosta više.
U vožnji ista stvar kao kod nekadašnjih Dacia. Motor na hladno zna zaštucati, ali s vremenom se i to smiri. Mi ćemo spomenuti i pet-stupanjski ručni mjenjač koji ne voli brža i agresivnija šaltanja. Ali sve u svemu Clio s 1.0 motorom je prava mjera za sve, od samaca do malih obitelji, od onih sklonijih gradskoj vožnji do onih koji su desecima kilometara udaljeni od radnog mjesta.
Clio je na cesti vrlo uvjerljiv. Udoban je, relativno tih i na koncu lako drži visoke putne brzine, čak i više od zakonski propisanih vrijednosti. A to znači da više od ovoga prosječnom korisniku doista nije potrebno. Uostalom, 12.5 sekundi do 100 km/h i 187 km/h maksimalca ne ostavljaju prostora pokudama.
>> Testirali smo novi Renault Clio
Spomenimo kako je testni primjerak došao s Intens razinom opreme i nekoliko opcija koje su konačnu cijenu podigle na još uvijek zadovoljavajućih 139.250 kn s popustom. Doplata za LPG je točno 6000 kuna.
Renault Clio je udoban i solidno složen auto koji u svemu nudi razumnu razinu, bez ikakvih padova u pogledu bitnih stvari kao što su kvaliteta, vozna dinamika i osjećaj u vožnji. Stoga i ne čudi što je jedan od najprodavanijih modela na našem tržištu.
Serijska oprema:
aut. klima • 16" alu naplatci • tempomat • 7" multimedija • Bluetooth/USB • senzori za kišu i svjetlo • stražnji PDC • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • LED svjetla • aktivno kočenje • aktivno držanje u traci • prepoznavanje znakova • pomoć pri kretanju na uzbrdici
Dodatna oprema:
- Crvena flamme boja (4400 kn)
- Paket City kamera (3000 kn)
- Paket udobnost (2000 kn)
- Navigacija 9.3“ (7000 kn)
>> Testirali smo hibridni Renault Clio, nudi više od konkurencije
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati