Imaju li automobili na vodik ikakvu perspektivu i jesu li povoljniji od električnih?
ŠTO KOČI proizvodnju vozila na vodik?
Sve se češće postavlja pitanje perspektive električnih automobila u odnosu na benzince i dizelaše, ali jesu li automobili na vodik, zapravo, prava budućnost brzog i učinkovitog prijevoza koji ne zagađuje životnu sredinu?
O kakvom je gorivu riječ?
Automobili na vodik opremljeni su baterijom koja skladišti vodik i kisik. Njihovom kemijskom reakcijom dobiva se voda i energija. Iz auspuha ovakvih vozila izlazi samo voda, dok vodik predstavlja pogonsko gorivo. Svakim punjenjem, vozilo je u stanju pronaći 320 do 405 km, piše Euronews.
Je li struja pouzdanije gorivo?
Konvencionalni tipovi električnih automobila, poput Nissan Leafa, BMW i3 i Tesle, posjeduju baterije koje se napajaju na sličan način kao i mobilni telefoni, te mogu regenerirarti energiju usporavanja, odnosno kočenja.. Ipak, ovakvim vozilima nužno je punjenje nakon prijeđenih 160 do 500 km. Standardnim električnim vozilima potrebno je i do 12 sati dok im se baterija u potpunosti ne napuni. S druge strane, punjenje vodikom traje nekoliko minuta.
Što su prednosti, a što mane automobila na vodik?
U pogledu dosega, vozila koja pokreće vodik u blagoj su prednosti u odnosu na električna, ali zaostaju za njima kada je riječ o karakteristikama, cijeni i dostupnosti stanica za punjenje. Tako primjerice cijena kreće od 60.000 eura, što je bar dvostruko više od električnog automobila. Infrastruktura nužna za postavljanje stanica za punjenje vodikom je manje isplativa, s obzirom na činjenicu da pristupačnost električne mreže olakšava postavljanje punjača za električne automobile.
Dok je električne automobile moguće puniti kod kuće, isto nije moguće u slučaju vozila na vodik. Također, gorive ćelije su vrlo skupe, a postoji i bojazan u vezi sa skladištenjem vodika jer je lako zapaljiv, pa predstavlja ozbiljan sigurnosni rizik.
Kakvi su izgledi buduće proizvodnje automobila na vodik?
Milijun električnih automobila prodano je širom svijeta. Za to vrijeme, tek nekoliko desetaka tisuća vozila na vodik je u prometu. Ipak, na pojedinim svjetskim tržištima, tvrtke poput Toyote, Honde i Hyundaija već godinama plasiraju svoje modele s pogonom na vodik.
Ono što zaustavlja uspjeh ovakvih automobila jest i trenutačna tehnologija kojom se vodik stvara, a koja koristi tri puta više energije pri proizvodnji, nego što je pruži dobiveni vodik.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati