Isplati li se još uvijek voziti na plin?
DRASTIČAN porast cijena goriva kod mnogih je vozača uzrokovao razmišljanja o traženju nekih novih solucija, od prelaska na plin do kupovine novog vozila.
Vlasnici benzinaca i dizelaša su "mirni“ do 16. studenoga, kada istječe rok u kojem je cijena goriva zamrznuta na 11.10 kuna za litru benzina, odnosno 11 kuna za litru dizela.
Što će se nakon toga dogoditi nitko ne zna, a vlasnici "plinaša" već su sada u nemilosti. Tako je cijena plina već probila granicu od 6 kuna te se krenula približavati cijeni benzina. Cijena plina nije zaštićena, a i ne uključuje brojne harače koji su ubačeni u cijenu benzina i dizela. To je dobro s jedne, ali loše s druge strane jer država tu nema što puno regulirati.
Mnogi se stoga pitaju isplati li se još uvijek voziti na plin. Odgovor je da i za to ne treba viša matematika. Čak i ako sad kupujete auto, ozbiljno razmislite o modelu s ugrađenom plinskom instalacijom jer je ona nešto povoljnija i sigurno će se dosta brzo isplatiti. Primjerice, Dacia plinsku instalaciju naplaćuje dodatnih 3000 kn, a Renault 5000 kn. Razmišljate li pak o naknadnoj instalaciji, ona će vas stajati od 7000 do nekih 7500 kn s atestom. Također, pri svakom produljenju registracije platit ćete naknadu za ceste od 550 kn.
Pogledate li na primjeru Dacije Duster, stvar je sljedeća. Automobil u praksi troši 8 l/100 km benzina, odnosno do 10 l/plina, što znači da ćete na svakih 100 km štedjeti oko 30 kuna. Dakle, nakon 10.000 km ste na nuli, a dodamo li u kalkulaciju naknadu, nakon prve godine korištenja počet ćete štedjeti. Istina, pritom u sve valja uračunati i nešto skuplji servis, ali i tu govorimo o dodatnih par stotina kuna po servisu.
Ako se pak odlučujete na ugradnju plina u svoje vozilo, uloženih 7000 kn ćete nećete vratiti tako brzo, osim ako vozite staru krstaricu s velikim i rastrošnim motorom. U svakom slučaju računajte s do 20% većom potrošnjom plina, ali i cijenom energenta koja je sada gotovo dvostruko jeftinija od benzina.
Ako ćemo se pak vratiti na nove automobile s LPG instalacijom, to su redom spomenuti Dacia Sandero (94.900 kn) i Duster (109.400 kn) te Renault Clio (122.400 kn) i Captur (142.000 kn), svi s TCe 100 motorima.
U Hrvatskoj trenutno prometuje nešto više od 60.000 automobila na plin, barem onih s legalnom instalacijom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati