Kako provjeriti je li auto koji kupujete sudjelovao u nesreći?
KUPOVINA polovnog automobila može donijeti uštedu, ali i pružiti priliku da si priuštite snažnije i bolje opremljeno vozilo nego što bi to bio slučaj pri kupovini novog.
Loša strana kupovine polovnog auta su godine vozila, kao i činjenica da ga je prije vas, po pravilu, vozilo više prethodnih vlasnika, i to svatko na svoj način.
Što je automobil stariji, postoji veći rizik da je pretrpio neku prometnu nesreću. I dok su neke prometne nezgode bezazlene prirode, druge mogu ozbiljno utjecati na sigurnost vozila, a time i na njegovu vrijednost.
Pri kupovini polovnog vozila morate znati prepoznati znakove pretrpljene nesreće, kako biste mogli donijeti ispravnu odluku. Ovo su neki od znakova.
Kad je primjetno neko odstupanje
Obiđite oko automobila i provjerite zazore između vrata, panela na karoseriji, poklopcu prtljažnika, branicima, blatobranima. Svaki od ovih otvora trebao bi cijelom svojom duljinom biti iste veličine i proporcionalan u odnosu na druge takve otvore. Ako je neki od njih disproporcionalno manji ili veći u odnosu na druge takve procjepe na autu, onda bi taj dio vozila trebalo podrobnije ispitati.
Proizvođači automobila ulažu dosta truda kako bi sve na vozilu bilo savršeno proporcionalno, te ako izgleda kao da nije, postoji velika šansa da se nešto dogodilo tom vozilu.
Provjerite sumnjivo područje kako biste uočili eventualne razlike u boji i druge znakove oštećenja.
Nekonzistentnost boje
Svi paneli iz kojih je sastavljena karoserija automobila trebali bi biti u istoj boji, s istim tonom i sjajem laka. Ako je uočljivo da boja na nekom mjestu odstupa od uobičajene, to je siguran znak da je nešto naknadno rađeno na tom dijelu auta. Uobičajena mjesta gdje bi se neusklađenost boje mogla pokazati su branici te kontakti oko vrata.
Budući da je u odnosu na druge dijelove auta branik lakše zamijeniti nego ga kvalitetno prebojiti, ovaj postupak može biti uzrok nepodudarnosti u boji vozila i otkriti zahvate koji su rađeni na vozilu, navodi Car bibles.
Ako primijetite neslaganja u boji na dijelovima karoserije, zatražite objašnjenje od prodavača, a ako ga ne dobijete, bolje je kloniti se takvog vozila.
Iskrivljen okvir
Nikada nemojte vjerovati onome tko vam kaže da je popravio okvir vozila i da ga je vratio u prvobitni oblik. Savijanje ga može samo oslabjeti i učiniti potencijalno opasnim.
Napuknuće na vjetrobranskom staklu
Ovaj znak zahtijeva prethodnu analizu budući da nisu sva napuknuća vjetrobranskog stakla pokazatelji nesreće. Recimo, napuknuće koje izgledom podsjeća na "paukovu mrežu" i koje se proteže od ruba prema sredini stakla, vjerojatno je posljedica nesreće. S druge strane, napuknuće istog oblika koje kreće iz središnjeg dijela stakla vjerojatno je došlo od udara nekog predmeta u staklo tijekom vožnje.
Ipak, koji god uzrok napuknuća bio, vjetrobransko staklo, ostavljeno u ovakvom stanju, znak je da vlasnik nije održavao vozilo. Popravak stakla spada u jednostavnije popravke, pa ako nije bio u stanju to popraviti, možda je preskočio i mnogo drugih važnijih stvari.
Nedostajući pričvršćivači
Tijekom dužeg razdoblja upotrebe automobila, nije neuobičajeno izgubiti poneki pričvršćivač. Ipak, to može biti loš znak. Ako je na mjestu gdje bi trebao biti plastični pričvršćivač sada vijak, recimo kod plastične obloge blatobrana, to je znak da, nakon nekog zahvata nije sve dovršeno kako bi trebalo biti.
Zahrđali vijci
Pri izradi automobila, proizvođači koriste alate uz pomoć kojih ne dolazi do oštećenja boje na glavama vijaka. Većina mehaničara ne raspolaže ovakvim alatima te je primorana oštetiti pričvršćivače prilikom vađenja što otvara prostor za pojavu korozije.
Zahrđali zavrtnji i vijci znak su da su ih vadili, a potom vratili na mjesto u nekom trenutku nakon inicijalne postavke. Razgovarajte s vlasnikom na ovu temu i procijenite je li objašnjenje zadovoljavajuće.
Rasparena svjetla
Kućišta svjetala izrađuju se od plastike koja tijekom vremena poprima zamućen izgled. Ako primijetite da je jedno svjetlo čisto, a drugo požutjelo, jasno je da je samo jedno nedavno zamijenjeno. Iako bi vlasnik, koji želi nešto sakriti, mogao zamijeniti oba svjetla kako ne bi djelovala neujednačeno, to ne učini baš svatko.
Ako primijetite razliku između svjetala, podignite haubu i provjerite stanje u pozadini svjetla. Ako je bilo nesreće, dokaze ćete uočiti na tom mjestu.
Dokumentacija
Jedan od najlakših načina kako provjeriti je li auto pretrpio nesreću je provjeriti postojeću dokumentaciju, uključujući VIN pločicu. Također, ako sumnjate u kilometražu možete u stanici za tehnički pregled dobiti povijest vozila po godinama. Trošak je tridesetak kuna, a jedini uvjet da je vozilo od 2008. tehnički pregled imalo u Hrvatskoj.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati