Koji automobili su najopasniji za pješake?
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Screenshot: YouTube
U EUROPI u svakoj sedmoj nesreći sudjeluje pješak, a posljedice su redovito fatalne, pa ne čudi što EuroNCAP ovom vidu sigurnosti posvećuje posebnu pažnju.
Iako su zdrav razum vozača, ali i ponašanje pješaka presudni u izbjegavanju prometnih nezgoda i većih ozljeda, postoje objektivni faktori koji utječu na stupanj ozljeđivanja pješaka u koliziji s vozilom. Kada već dođe do naleta na pješaka energija udarca osim o brzini kretanja vozila, ovisit će i o geometriji, a tu najveći utjecaj ima upravo površina vozila i njena sposobnost da apsorbira energiju.
Stupanj zaštite pješaka provjerava se testom prednjeg kraja vozila što osim poklopca motora uključuje odbojnik i vjetrobran, a potom grupa stručnjaka procjenjuje stupanj rizika od ozljeđivanja pješaka, i to u regiji glave, zdjelične kosti i nogu. Naravno, ukoliko automobil ima sigurnosni sustav detekcije pješaka i autonomnog kočenja steći će dodatne bodove.
Tražimo li one najbolje po pitanju zaštite pješaka dolazimo do Mazde MX-5. Sasvim logično sa obzirom na oblik prednjeg kraja i masu, ali i činjenicu da se radi o novoj generaciji modela koji je projektiran da minimizira ozljede pješaka.
Japanski roadster osvojio je maksimalnih 93%, odnosno 33,7 bodova.
Na drugom mjestu nalazi se još jedan roadster. Vremešni BMW Z4 osvojio je 91%, odnosno 33,1 bodova, što je neznatno lošije od Mazde. Idući na redu je Infiniti Q30, koji usprkos agresivnoj prednjici nije puno lošiji od prije spomenutih roadstera. 33 bodova, odnosno 91% je odličan rezultat.
U društvu najboljih "zalutao" je i Volvo V40, jedini iz 2012. godine. Osim što je ostvario najbolji rezultat prije tri godine i osvojio pet zvjezdica ovaj se model iskazao i u području zaštite pješaka. Recimo kako je Volvo najbolji u pogledu zaštite glave pješaka u konkurencijiji svih testiranih vozila, dok je nešto opasniji za zdjelicu pješaka.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Top 5 završavamo još jednom Mazdom, modelom CX-3, koji je u Top 5 ušao sa 84% i 30,3 bodova. Zanimljivo je da je u pitanju crossover model, a stupanj zaštite istovjetan je Mazdi 2 i bolji od svih noviteta (osim spomenutih) koji su na tržište stigli u posljednjih godinu dana.
Od svih spomenutih jedino su Infiniti Q30 i Volvo V40 postigli i ukupno maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.
Ako tražimo one najgore stvar je sasvim jasna, što stariji model to je sigurnost za pješaka gora. Ako ćemo ipak cjepidlačiti najgori bi u 2009. godini bio Volvo C30 sa tek 26%, a dalje bi slijedili Mercedes C klase (30%), Peugeot 3008 (30%), Audi Q5 (32%) i Citroen C5 (32%).
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Već godinu kasnije stvar je kudikamo bolja, najgori Citroen C4 na račun zaštite pješaka dobiva 43%. 2011. godinu kao najgori zaključuje Renault Fluencea sa 37%, ali zato Jaguar XF koji je godinu prije bio na samom dnu redizajnom dolazi na čelo s 62% zaštite pješaka.
2012. godine neslavno je prošao japansko-francuski trio Aygo/107/C1 od kojih je neznatno gori bio samo Isuzu D-Max, osjetno veće vozilo. 2013. godine na scenu dolazi po pitanju zaštite pješaka katastrofalni VW T5 sa tek 32%, dok su godinu nakon najgori bili Dacia Logan MCV i nitku drugi doli maleni Smart.
Bez obzira na sve rečeno možemo se vratiti na početak i potaknuti posljednjim događanjima na zagrebačkim ulicama reći kako je tip automobilu na kraju ipak sporedan čimbenik. Alkohol i nepažnja u kombinaciji s agresivnim stilom vožnjom ostaju presudni kad je u pitanju fatalnost ozljeda pješaka, ali i stradavanje u prometnim nezgodama općenito.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati