Koji je bolji? Lotus Evija vs. Rimac C_Two
RIMČEV bolid više nije usamljen na tržištu hipersportskih automobila s čisto električnim pogonom. Stiže i Lotus.
Još donedavno su svijetom hipersportaša stolovali klasici na benzinski pogon, a onda su stigli i hibridi. Sveto trojstvo LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 su još uvijek vladari, no u idućem krugu na tron će zasjesti barem jedan električni bolid. Hoće li to biti Rimčev drugi pokušaj poznatiji kao C_Two ili Lotus, pokazat će vrijeme. No već sada ih možemo usporediti, barem ovako na papiru.
Lotus je jači ali...
Lotus je predstavio Eviju i odmah preuzeo popularnost otevši titulu najsnažnijeg automobila na svijetu. I to od Rimca. Evija je najjači serijski automobil u povijesti, a pomoću seta elektromotora, daje 1471 kW, odnosno okruglih 2.000 KS i 1.700 Nm. Na 100 km/h je za manje od tri sekunde, a doseg je oko 400 km. C_Two je nešto slabiji i teži, ali je, začudo, osjetno brži i ima veći doseg. 100 km/h ima za manje od 2 sekunde, a vozit će preko 400 km/h. S druge strane, Lotus ima baterije koje može puniti punjač snage 800 kW, što još nitko nije ponudio. Istina, ni tako jak punjač još nije komercijalno predstavljen.
U pogledu dizajna nezahvalno je išta govoriti. Svaki ide na svoju stranu, ali definitivno izgledaju vrlo atraktivno. Karbon se podrazumijeva u oba slučaja, monokok šasija također, pa mogu presuditi tek nijanse i osobni afiniteti. Mi ćemo ovaj put biti na strani Lotusa.
Iznutra, pak, Lotus ostaje vjeran jednostavnosti svog utemeljitelja, dok Rimac ipak ide u smjeru rasnog GT-a s obiljem luksuza.
A cijena?
U pogledu cijene stvari su relativno jasne. Rimac je navodno rasprodao cijelu seriju od 150 primjeraka, i to po početnoj cijeni od 1,7 milijuna eura. A svi su, prema službenim izvorima, prodani, i to po osjetno višoj cijeni. Rimac radi i dodatnih 30 prototipova koje će razbiti. Evija je skuplja, stoji 1,9 milijuna eura, a potrebno je uplatiti i depozit od 250.000 GBP. Naklada je ekskluzivnija i postavljena na 130 primjeraka.
Vrijeme je za presudu. Ovako na papiru, Lotus se čini bolji u dva segmenta, vanjskom dizajnu (manje bitno) i baterijama, nudeći mogućnost punjenja u vremenu koje ne zaostaje bitno za tankiranjem benzinaca. A to bi nekima moglo biti presudno.
Krenemo li nagađati, Lotus je u još jednoj prednosti. Iako mu je struja apsolutna novost, desetljećima dugo iskustvo u proizvodnji automobila te posjedovanje vlastite testne staze daju mu prednost u pogledu vozne dinamike.
Pritom ne treba zaboraviti dva automobila izvan svih standarda. To su Aston Martin Valkyrie i Mercedes Project One, automobili doslovno bez konkurencije.