Kraj jedne ere: Nakon 75 godina Abarth se oprašta od benzinaca i dizelaša
IAKO Fiat u ponudi još uvijek ima hibridne i benzinske modele, to nužno ne znači da će istim putem ići i Abarth.
Prelazak na struju naišao je na određene prepreke, ali brojni proizvođači i dalje vjeruju u električnu budućnost cestovnog transporta. Među njima je i Abarth, koji je umirovljenjem modela 595/695 odlučio ostati pri svojemu.
Samo struja
To znači da nasljednik nije predviđen, bar ne u fosilnoj varijanti. Umjesto toga Abarth se okrenuo struji i predstavio svoj model 600e. Električna izvedba Fiatovog noviteta je s 280 KS ujedno najjači Abarthov model u 75-godišnjoj povijesti marke. Takav 600e može do 200 km/h uz sprint do 100 km/h za 5.85 sekundi.
Europska ponuda tako ostaje bez benzinskih opcija, što je osobno potvrdio i Gaetano Thorel. Šef Fiata i Abartha u Europi isključio je bilo kakav povratak na motore s izgaranjem navodeći stroge propise o emisijama i njihove povezane troškove u regiji.
"Ako napravite sportski kompakt koji emitira 180 g/km i nalazite se u Italiji, morate platiti između 1000 i 2000 eura cestovnog poreza svake godine", rekao je Thorel za Autocar. "Je li pošteno kad kupcima mogu dati električni sportski model koji se ponaša na isti način, ima istu razinu užitka i jednake performanse? Sve po istoj cijeni? Mislim da je bolje ponuditi električne automobile."
Thorel je pritom isključio opciju hibrida. Kako kaže, blagi hibridi ne mogu ponuditi dovoljno da bi zaslužili amblem škorpiona na poklopcu. "Moramo ostati vjerni DNK-u Abartha, a motor koji ide u novi 500 je hibrid koji ne dopušta da izvučete snagu za napraviti pravi Abarth, tako da to ne bi bilo moguće."
Kako dalje?
Nakon što smo saznali da će Abarthova gama u potpunosti biti električna, mnogi su se pitali znači li to limitiranje na malene modele, 500e i 600e. Thorel je tu bio jasan i rekao da su spremni ići puno dalje, pa i na SUV model, ali isključivo pod uvjetom da se zadrži prepoznatljivost marke u smislu performansi.
Carlo Abarth, osnivač brenda, nikad nije kreirao automobil od nule. Umjesto toga, preradio bi postojeće modele poboljšavajući motor, dinamiku i ispušni sustav kako bi ih učinio sportskim i pristupačnim. "Želimo ostati vjerni toj tradiciji, tako da trenutno nećemo lansirati vlastiti Abarth", zaključio je Thorel.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati