Na ovim autima proizvođači najviše zarade
AKO STE mislili da najveću zaradu donosi nimalo jeftina Teslina limuzina ili hipersportaš kalibra Bugattija, prevarili ste se. Radi se o najprepoznatljivijem sportskom automobilu u povijesti.
I ne, to nije Mustang, koji nosi titulu najprodavanijeg sportaša među automobilima. Najveći profit svojem gazdi donosi Porsche, i to legendarni 911. I tu mislimo na zadnju generaciju kodnog imena 992, koja donosi najveću zaradu u konkurenciji svih debitanata unazad godinu dana.
Zanimljivo je da 911 nije najprodavaniji Porscheov model, ali je najisplativiji. Čini tek 11% Porscheove prodaje, ali i nevjerojatnih 30% zarade, javlja Bloomberg. Iza 911-ice su ostali svi popularni SUV-ovi, ali i jedan Ferrari F8 Tributo. Potonji se prodaje uz maržu od nevjerojatnih 50%, ali ipak Ferrariju donosi 17% zarade ili oko 307 milijuna eura. Idući na ljestvici je DBX, SUV model iz Aston Martina koji će tek u prosincu stići na cestu. On će u idućoj godini udvostručiti prodaju Astona i s 4.500 prodanih primjeraka donijeti 21% zarade.
A kad smo kod SUV-ova, najbolje kotira Mercedes GLE koji s GLS-om čini samo 9% prodaje marke, ali donosi 24% zarade. Odmah iza je BMW X5 sa 7% udjela u prodaji i 16% u zaradi.
A objašnjenja ovakvih ogromnih zarada leži i u divergenciji ponude. "911 je profitabilan sam po sebi, a kad dodate varijacije, zarada je ogromna“, objašnjava Bloombergov analitičar Michael Dean. On pritom skreće pozornost na dodatke poput keramičkih kočnica i turbina, koje drastično podižu cijenu, a imaju malo utjecaja na troškove proizvodnje. "Ako pretpostavimo da će prodati 10.000 primjeraka 911 turbo, plus GT3 i Turbo S, samo Turbo će Porscheu donijeti pola milijarde USD profita“, kaže Dean. A pritom naglašava kako 911 bilježi rast prodaje unatoč padu njemačkog tržišta te ima veću nakladu od cjelokupne konkurencije zajedno.
A Taycan?
Kad se sve stavi na papir, stvari su poprilično jasne. Porsche planira proizvesti 30.000 primjeraka Taycana, a u razvoj modela i njegove proizvodnje uložio je 6,6 milijardi USD. Da, to je Porscheov model koji će profit početi donositi tek 2023. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati