Najjači talijanski auto u povijesti ima Rimčev pogon, ali to nije sve
U DOMENI hipersportskih automobila benzin i struja (zasad) žive u skladu, ali u zraku se osjeća netrpeljivost. Ovo su oni najbolji koji će voditi rat.
Krenut ćemo od električnih aduta. Rimac C_Two više nije nikakva novost, ali je zato činjenica da se Rimac Automobili profilirao u glavnog igrača. Htjeli to priznati ili ne, uz C_Two, koji se šeće od koncepta do prototipa u statusu rasprodanog modela, Rimac je svoje baterije ugurao i u Pininfarinu.
Električni bolid Pininfarine pod indijskom kapom nosi ime Battista, a na njemu su radili ljudi s iskustvom koje je neupitno. Battista je rezultat rada konstruktora i inženjera iza kojih stoje bolidi kalibra Mclarena P1, Pagani Zonde, Bugattija, Ferrarija i Porsche Mission E. Najsnažniji je to automobil ikada stvoren u Italiji, ali i prvi kompletan model pod kapom Pininfarine. U svakom slučaju dostojan da nosi ime Battista "Pinin" Farine, osnivača Carrozzeria Pininfarina.
Stvari postaju zanimljivije kad se dotaknemo pogona. Električan je i čini ga po jedan elektromotor u svakom kotaču. Ukupni maksimum je 1.397 kW/1.900 KS i 2.300 Nm. Ne samo da ubrza do 100 km/h za manje od 2 sekunde i postiže 350 km/h, ovaj će automobil stići do 300 km/h u manje od 12 sekundi. A sve to pokreću baterije od 120 kWh, koje isporučuje Rimac, a koje ovdje nude doseg od 450 km. Zanimljivo, neznatno snažniji C_Two ima slična ili ista ubrzanja, ali je na papiru osjetno brži u maksimalcu (412 km/h) i ima osjetno veći doseg s baterijama istog kapaciteta, ako ne i istima.
Cijena još uvijek nije poznata, a rezervacije su moguće na štandu u Ženevi. Proizvodnja kreće dogodine, a ukupna naklada neće prijeći 150 primjeraka uz start na oko 2 milijuna USD. Zvuči poznato?
Švedski rekorder
A na benzinskoj strani je još jedan poslovni partner Rimca. Istina, mogli smo ovdje bez imalo grižnje savjesti staviti novog Lamborghinija Aventadora u SVJ izdanju ili nešto od Ferrarija, Porschea i pogotovo Aston Martina, ali ovaj put se zgodnim činio upravo Koenigsegg. Ime mu je Jesko, po ocu Christian Koenigsegga, a dolazi kao dugo iščekivani nasljednik Agere RS.
Prema kućnim simulacijama ovaj bolid juri preko 482 km/h, a sve zahvaljujući 5.0 V8 twin-turbo motoru snažnom do 1.600 KS (kad vozi na E85). Autor je posebno ponosan na temeljito obnovljen motor s dvije turbine i malim električnim kompresorom, pa pojam turbo rupe ne postoji. Uz ogromnu snagu daje i 1.500 Nm okretnog momenta, i to već od 2.700 o/min. Mjenjač je devet-stupanjski inovativne konstrukcije i iznimne brzine (Light Speed Transmission).
Masa je posebna priča, pa su tako i kotači od karbona. Prednji kotač promjera 20 inča teži 5,9 kg, a stražnji je broj veći i teži 7,9 kg. Karbonski bolid je neznatno veći od Agere, a osim prostranije unutrašnjosti ovo je prvi model kuće sa zakretnim stražnjim kotačima. Kad smo kod samog korištenja i interijera, vrijedi reći kako će vlasnik na raspolaganju imati brojne atraktivne detalje poput daljinskog upravljanja hidrauličkim aktuatorima do upravljača s dva integrirana zaslona.
Kod ovakvih bolida aerodinamika je presudna. U pogledu downforcea ogromno stražnje krilo generira 800 kg potiska pri 250 km/h, odnosno 1.400 kg pri maksimalnoj brzini.
Najavljena je naklada 125 primjeraka, uz godišnju nakladu od najviše 50 primjeraka. Početna cijena je oko 3 milijuna USD.