Osmislio je novi Stojadin, a sada i električni bolid. Cijena je iznenađujuća
U KANADI će se iduće godine početi proizvoditi supersportski električni bolid koji bi izuzetno niskom cijenom trebao napraviti pomutnju na tržištu egzotičnih automobila.
Za Mihaela Merklera, mladog makedonskog dizajnera hrvatskih korijena, prvi put smo čuli kad je objavio dizajn Stojadina za novi milenij. Koncept Yugo GT500 je odmah osvojio mase jasno odigravši na emocije svih kojima je Stojadin nešto značio u životu. Retro inspiracija je tu odlično prihvaćena.
>> Yugo se vraća i osvojit će Ameriku
A nismo trebali dugo čekati na novi dizajnerski uradak iz istog izvora. No za razliku od prethodnog, premda zahtjevniji, ovaj je izazvao interes investitora i ići će u proizvodnju. Kako nam javlja sam autor dizajna, konačni izgled koncepta je odobren, a automobil je dobio i novo ime.
Zove se Quds, što dolazi od riječi Al-Quds, što je arapski izraz za ''sveti'', ali i za sam Jeruzalem. I da, zlatna maska je inspirirana Zlatnom kupolom iz Jeruzalema, najstarijom i po mnogima najljepšom džamijom.
Vratimo se automobilu i spomenimo da će osnova biti Dubuc Tomahawk, električni bolid koji se već proizvodi u Kanadi. Prve procjene govore da će Quds moći do 100 km/h za 2,9 sekundi, i to sve do 260 km/h, uz teoretski doseg i do 800 km. Osim dramatičnog izgleda, tu su i gullwing vrata te vrhunski materijali u jednostavno dizajniranoj kabini.
A sad ono najbolje. Iza kanadske kompanije Electra stoji uspješni biznismen Jihad Mohammad, a on s ovim automobilom nema potrebu zaraditi, već želi ekološki prihvatljiv sportski automobil učiniti dostupnim širem sloju populacije. Upravo zato cijena automobila neće biti ni blizu milijun dolara, već na razini od svega 70.000 dolara. Kako bi taj plan bio održiv, u Electri planiraju otvoriti niz manjih proizvodnih pogona širom svijeta s bazom u Kanadi te učiniti projekt održivim.
"Mi radimo auto za prosječnog kupca koji čini 50% današnjeg tržišta. Proizvest ćemo auto koji se obično prodaje za milijun USD, a mi ćemo ga prodavati za 70.000 USD za prosječnog kupca srednje klase. Ne treba nam superprofit, želimo pomoći okolišu, a ne možemo se osloniti samo na one koji si mogu priuštiti jako skupe automobile. Ako uspijemo zamijeniti samo 1% automobila na ulicama, neće biti utjecaja na okoliš, ali ako 50% automobila zamijenimo električnima, to će definitivno činiti razliku", stoji u priopćenju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati